سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

Avatar امیر خادم
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
By   امیر خادم   4333 Day ago
آیا حق استقلالی ها را خورده اند یا فوتبالدوستان تبریز و قم سر کار گذاشته شده اند... !؟

در دو،سه هفته پایانی لیگ برتر که سه تیم اول مسابقات کاملا مشخص شده بود و فقط قهرمان بازیهای مشخص نشده بود،دائما در روزنامه های مختلف می خواندم که تراکتورسازان با امیر قلعه نویی از اینکه تیمشان سهمیه جام باشگاههای آسیا را کسب کرده اند خیالشان راحت و فقط منتظر افتادن اتفاقات فوتبالی هستند تا قهرمانی لیگ را هم بدست بیاورند.از طرفی می دیدم سرمربیان تیم نفت تهران و صبا باتری هم از چهارم شدن و گرفتن سهمیه آخر فوتبال ایران در جام باشگاههای آسیا حرف به میان می آوردند و برای گرفتن رتبه چهارمی لیگ رقابت می کردند.

چند وقتی بود که این موضوع بدجوری ذهنم را درگیر خودش کرده بود.با خودم می گفتم نکند که چون من مدتی از روزنامه خواندن و کلا اخبار ورزشی دور بودم در این خصوص کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره تغییراتی ایجاد کرده و سهمیه فوتبال ایران را به چهار تیم بازگردانده که فوتبالدوستان تبریزی و بازیکنان صبا و نفت صحبت از سهمیه آسیایی می کردند!؟

مگر در آخرین اطلاعیه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه فوتبال ایران از 4 تیم به 2.5 تیم کاهش پیدا نکرده بود و استقلال به عنوان تیم سوم با ذوب آهن و سپس الاتفاق عربستان بازی کرد و به عنوان تیم سوم ایران به لیگ قهرمانان راه پیدا کرد.مگر قرار نیست آن نیم درصد باقی مانده از سهمیه ایران برای راه پیدا کردن به لیگ قهرمانان همچون استقلال در بازیهای پلی آف شرکت کنند؟!

یا بنده از اخبار روز فوتبال و بخصوص لیگ قهرمانان به دور می باشم یا مردم را بدجوری سرکار گذاشته اند!

اگر خوب دقت کنیم می بینیم 50% دلیل عدم قهرمانی استقلال در لیگ برتر به خاطر انجام دادن همین دو بازی پیش بینی نشده پلی آف آسیایی بود که منجر به فشرده تر شدن برنامه های بازیهای این تیم در فصل 90-91 شده بود.

واقعا اگر سهمیه فوتبال ایران دوباره تغییر پیدا کرده باشد باید به حال این فوتبال و برنامه ریزی مسئولان فدراسیون و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا گریه کرد و استقلالی ها نباید از این گونه تبعیضات و بی برنامه بودن متولیان فوتبال ایران و آسیا و حقی که از آنها و تماشاگرانش تضعیع شده به این سادگی بگذرند.

 

 

امیرآبی تنها

برای ماندن باید سازش کرد،نه خواهش

 

The material published on this site is not necessarily the opinion and the official position of the Cultural Club of Independence.

The use of this site's content is strictly limited to the source.