توصیه های ورزشی برای ماه مبارک رمضان

Avatar محمد حاجیلو
توصیه های ورزشی برای ماه مبارک رمضان
By   محمد حاجیلو   2481 Day ago
با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اغلب ما تصور می کنیم که باید فعالیت و ورزش را تعطیل کنیم. ماه مبارک رمضان زمان طولانی بدن روزه دار است و اگر بدن را بدون ورزش و تغذیه مناسب رها کنید، آمادگی جسمانی خود را از دست خواهید داد و بعد از اتمام ماه مبارک رمضان دچار مشکل و اضافه وزن می شوید.با استفاده از راهکارهایی که در ادامه برای شما می آوریم می توانید ورزش خود را در کنار روزه داری و انجام عبادت های دیگر انجام دهید و ماه مبارک را با تناسب اندام به پایان برسانید نه با اضافه وزن و بیماری.برای انجام دادن ورزش و فعالیتتان حتما زمانی مشخص کنید. اغلب افراد ترجیح می دهند بعد از خوردن و بازکردن روزه خود فعالیتی داشته باشند که باید فراموش نکنید که بین غذا خوردن و ورزش کردن حتما فاصله ای بیندازید تا دچار مشکلی نشوید.

برای انجام ورزش بعد از افطار به یاد داشته باشید که معده خود را بعد از افطار سنگین نکنید تا بتوانید فعالیت داشته باشید.اگر می بینید توان راه رفتن و انجام دادن فعالیت در پایان روز را دارید بهترین استراتژی آن است که آخرین کار قبل از افطار را به ورزش اختصاص دهید. اگر بتوانید قبل از افطار ورزش کنید می توانید بعد از ورزش بدن را از آب و غذا بی نیاز کنید و بدن را متعادل نگه دارید.افرادی هم هستند که ترجیح می دهند بعد از خوردن سحری سبک و مفیدی در همان اوایل صبح ورزش انجام دهند و روز خود را با شادابی و نشاط بیشتری شروع کنند.باید تمام این راهکارها را سر فرصت امتحان کنید تا ببینید کدام روش با بدن شما سازگاری دارد و میتوانید فعالیت خوب و مفیدی انجام دهید.اگر بدن شما به انجام ورزش با شدت بالا عادت کرده است در ماه مبارک رمضان رعایت کنید و برنامه خود را تغییر دهید و اگر می توانید ورزش با شدت بالا را به بعد از افطار موکول کنید.اگر بدن شما عادت دارد اول صبح ورزش انجام دهید سعی کنید شدت ورزشتان را کاهش دهید تا بدن زیاد عرق نکند و دچار تشنگی و بی حالی نشوید.

اگر دستگاه هوازی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت و ... در خانه داشته باشید به راحتی می توانید در هر زمان که توانستید به دور از گرمای هوا ورزش انجام دهید و بدن را با انجام دادن  تمرینات هوازی از گرفتگی عضلات نجات دهید. با استفاده از تردمیل می توانید زمان ورزش را به چند قسمت تقسیم و بین زمان ورزش های خود فاصله بیندازید تا فشار زیادی به بدن شما تحمیل نشود.در بین زمان های کار با دستگاه های هوازی می توانید ورزش هایی مانند؛ یوگا، دوچرخه ثابت و ... نیز انجام دهید که موجب بالا رفتن انعطاف پذیری و بیشتر شدن آمادگی جسمانی بدن می شوند و به سلامتی بدن آسیبی نمی رساند و مشکلی در روزه داری شما ایجاد نمی کنند.اگر از برنامه های از پیش تعیین شده تردمیل در خانه استفاده می کنید در ماه رمضان برنامه همیشگی خود را تغییر دهید و برنامه ای را انتخاب کنید که شدت کمتری داشته باشد و کمتر شما را به زحمت بیندازد. به یاد داشته باشید که حتما نباید در ماه رمضان مانند قبل وزن کم کنید و با سرعت به سوی هدف پیش بروید، همین که بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید و روزه داری همراه با سلامتی و تناسب اندام داشته باشید به تنهایی موفقیت بزرگی محسوب میشود.

The material published on this site is not necessarily the opinion and the official position of the Cultural Club of Independence.

The use of this site's content is strictly limited to the source.