کد خبر : ۶۷,۰۶۸
مهدی پاشازاده می‌گوید اگر تیموریان از استقلال نمی‌رفت، این تیم می‌توانست نتایج بهتری بگیرد.
پاشازاده: اگر آندو نمی‌رفت، جایگاه استقلال این نبود/ منصوریان در استقلال سد شکن می‌شود

  

مهدی پاشازاده یکی از بازیکنان بازنشسته استقلال است که تا چند سال پیش تصور می‌شد می‌تواند خیلی زود روی نیمکت تیم بنشیند. اما او که محبوبیت زیادی هم بین هواداران استقلال دارد، نتوانست در مربیگری خیلی زود چهره شود. پاشازاده حالا برای اینکه به نیمکت استقلال نزدیک شود، باید با چهره‌های مطرحی چون علی منصوریان و فرهاد مجیدی رقابت کند و با این حساب بعید است که کار راحتی برای رسیدن به نیمکت این تیم داشته باشد.

استقلال امسال از نظر فنی چطور بود؟ انگار اول فصل انگیزه داشتند ولی بعد افت کردند و به جایی رسید که نه تنها قهرمانی را از دست دادند بلکه شانس کمی هم برای کسب سهمیه آسیا دارند.

از نظر فنی بزرگترین ایرادی که در این چند ساله به استقلال می توانیم بگیریم این است که باصلابت نبوده. اینطور نبوده که مثلا ده هفته با صلابت به تیم حریف زور بگوید و با نتایج دو هیچ سه هیچ ببرد. بزرگترین ایراد از لحاظ فنی به استقلال همین است که با پشتوانه و نام و تماشاچی اش نتوانسته به بقیه تیم ها زور بگوید. کاری که پرسپولیس به پشتوانه تماشاچی در بازی با لخویا این کار را انجام داد. وقتی یک سرمایه داریم باید بتوانی از آن استفاده کنی ولی این استفاده را استقلال ندارد.

 

یک مقدار هم تماشاچی ها بریدند و دیگر نیامدند که تیم را حمایت کنند.

صد در صد وقتی نتیجه نتیجه مطلوب نباشد دو مدل است یا تیم حداقل خوب بازی می کند تهاجمی بازی می کند ایرادی ندارد اگر ده تا هم بخورد تمام بازی دست شماست تماشاگر می گوید زحمتش را کشیدند توپ گل نشده یک موقع هم هست در کل بازی یک حمله هم نمی شود حالا روی ضربات ایستگاهی گل می خوریم نتیجه که نگرفتیم جذابیت دیدن هم برای تماشاگر نیست خب تماشاچی کم می شود با این مشکلاتی در جامعه داریم از لحاظ پول بلیط ده تومان بیست تومان الان برای یک جوان دانشجو یا یک آدم عادی شاید 5درصد آدم های پولدار هستند که می آیند بازی ها را می بینند یک نفر می خواهد بیاید استادیوم و برگردد با هزینه رفت و آمد 50هزار تومان خرجش می شود با حقوق ماهی 500هزار تومان 600-700تومان چطور بیاید برود.

 

بازی پرسپولیس - لخویا که رایگان شد ورزشگاه پر شد.

بله قبلا 500-1000تومان پول بلیط بود به کسی برنمی خورد حتی 3-4نفر که می آمدند یکی برای بقیه هم حساب می کرد الان مردم واقعا تحت فشار هستند آن موقع می گفتند 500تومان رقمی نیست به استادیوم می روم دور هم هستیم و خوش هم می گذرد الان 50تومان اگر هم بخواهی بچه ات را هم بیاوری 50تومان هم برای آن

 

*یک مقدار خود استقلال هم طراوتی که در سال های قبل با امیر قلعه نویی را داشت الان ندارد قبلا تیم های قلعه نویی واقعا خوب بازی می کردند.

صد در صد اگر آن اتفاق نمی افتاد تیم قهرمان نمی شد بدون هیچ بحثی امیر قلعه نویی بهترین و موفق ترین مربی از زمان شروع لیگ برتر است نتایجی که گرفته این را نشان می دهد ولی فوتبال به روز است دورتموندی که دقیقا چنین وضعیتی داشت دو سال هم خیلی خوب بود حتی به فینال جام باشگاهها رسید ولی امسال خوب کار نکرد و خداحافظ این ذات فوتبال است کاری نمی شود کرد هر کس و هر افتخاری داشته باشی کاری نمی توان کرد

 

نسل جدیدی از مربیان جوان مثل مهدی پاشازاده یحیی گل محمدی عبدالله ویسی علیرضا منصوریان. اینها کسانی هستند که سابقه مربیگری شان دو رقمی هم نشده بعضی ها اصلا 5-6ساله آمدند ولی ظاهرا خوب هم نتیجه می گیرند. تیم های یحیی گل محمدی و منصوریان خوب بازی می کنند و خوب هم نتیجه می گیرند. فکر می کنم اتفاقی که در مورد علی پروین در پرسپولیس افتاد برای امیر قلعه نویی در استقلال تکرار می شود. یک زمانی غول مربی های ایرانی بود ولی به مرور نسل مربی های جدید آمدند و او را کنار زدند. در مورد آقای قلعه نویی هم همینطور است؟

من نظرم این نیست که در مورد شخص بخواهیم صحبت کنیم. سن و سال امیرقلعه نویی فکر نمی کنم به آنجایی برسد که آن اتفاق برای آقای پروین افتاد برای او هم رخ دهد. از لحاظ سن و سالی نسبت به آقای پروین هنوز جا دارد.

 

یک زمانی بازیکن از مربی حساب می برد و سرش را هم جلوی توپ می گذاشت شما خودتان در آن دوران بازی کردید.

کسی  را متهم نکنیم که این کار را می کند یا نمی کند این را کلی بگویم هر روشی در یک زمانی شاید جواب بدهد در یک جایی جواب می دهد بقیه بستگی به زمان دارد که مشخص کند جواب داده یا نه در کار مربیگری شما تعویض می کنید یک بار هم توپ به بازیکن تعویضی شما نمی رسد یک بار هم به 5ثانیه نمی رسد توپ را سانتر م کنند روی سر بازیکن و گل می شود می گویند عجب تعویضی این ذات فوتبال است کاری نمی شود کرد حالا این که شما بیایید نسبت به خیلی چیزها کار کنید اگر اینطور بود فرگوسن نباید 25سال موفق می شد یا خیلی های دیگر که مربی گری کرده اند آنجلوتی فقط اینها می آیند تیم ورک را قوی می کنند که خیلی مهم است که ایده جدید خون تازه خیلی مهم است در مورد مربی های جوان و این که الان آمدند متاسفانه چند سال هم دیر شد شما الان در کل دنیا نگاه کنید بهترین مربی ها اکثریت همین مربی بارسلونا چند ساله است چند سال است مربی گری می کند متاسفانه این در جامعه ما خیلی بد جاافتاده بود یک دور چرخشی وجود داشت و اصلا برای مربیگری به جوان راه نمی دادند حالا این تابو شکسته شده جوان ها انرژی بیشتری دارند ایده های جدیدتری دارند در کل دنیا هم همینطور است شما الان ببینید دو فصل گذشته یوونتوس یک تیمی که خیلی وقت بود قهرمان نمی شد با آمدن کنته که تا همین چند سال پیش بازی می کرد متحول شد خیلی جاهای دیگر شاید هم یک جوانی بیاید و نتیجه نگیرد ولی این نیست که سرش را ببریم.

 

دنیا به سمت این رفته که از مربی های جوان استفاده کند.

همیشه همینطور بوده. در ده سال گذشته خود گواردیولا کجا مربیگری کرده؟ دو سال رفت کلاس مربیگری بعد بالا آمد. این پیشنهاد را 4سال پیش به آقای فتح الله زاده دادم که تیم امید و جوانان را بدهیم دست مربیان جوان، بعد از سه چهار سال قرارداد ببندیم که همان ها سرمربی بزرگسالان شوند.

 

چه جوابی داد؟

نمی دانم. اتفاق نیفتاد وقتی ما یک کار اصولی انجام نمی دهیم. البته مشکلات ایشان را من می دانم. خودش معلوم نیست سال بعد باشد ولی وقتی شما قرارداد اصولی امضا می کنید یعنی این که من وقتی اختیار تام دارم این کار را با کارشناسی انجام می دادم ده کارشناس می آوردم می گفتم من این کار را می خواهم انجام بدهم آیا این کار درست است مهدی پاشازاده چندین و چند سال در اروپا بازی کرده مورد احترام بوده مدرکش را از آلمان گرفته در پایه ها دو سال کار کرده در اتریش کمک مربی بوده ما می خواهیم پایه ها و آکادمی را به او بدهیم شما وقتت را برای چه می گذارید برای این که 60نفر بیایند در دفترتان بنشینند چای بخورند و به به چه چه کنند و حاج آقا چقدر خوش تیپی بگویند من وقتم را هیچوقت اینطور نمی گذرانم هزار نفر هم به من بگویند می گویم وقتم ارزش دارد یا استراحت می کنم یا کاری که انجام می دهم یک بازدهی دارد.

 

شما یک مثال در مورد فرگوسن زدید و گفتید با وجودی که سنش بالا رفته بود ولی هنوز بازدهی لازم را داشت. من فکر می کنم تفاوت مربیان ایرانی با امثال فرگوسن این است که وقتی مربی می شوند و پیشنهادهای زیادی دارند، دیگر به دنبال کلاس و آموزش جدید نمی روند.

به روز نیستند. به روز شدن دو مسئله کوچک است اولا که من این کلمه را قبول ندارم و ثابت می کنم بعد اول آن اشتباه و بعد دومش درست است بعد اول این که بستگی دارد که خودت راجع به تیمت چه تمرکز و ایده ای داشته باشی این ایده از اول از خودت بوده مثل گواردیولا و ... اینها ایده های خودشان است فکر می کنند و این کار را انجام می دهند نسبت به بازی و ابزاری که دارند مسئله دوم در کار بدنی و آماده نگه داشتن و بعد روانی می رود بعد روانی که ذاتی است باید داشته باشی این را می توانی هر جوری که بخواهی اجرا کنی بستگی دارد من نسبت به کار خودم می گویم دو هفته پیش کاری که گفته بودم و کار کرده بودم بازیکن ها انجام نداده بودند رفتم باشگاه و گفتم دو روز با من کار نداشته باشید نه سئوالی بپرسید نه کاری انجام بدهید نشستم وسط زمین چای شیرینی هم گذاشتم پایم را هم روی پایم انداختم به بدنسازم گفتم 6 تا کاور به این بده 4تا کاور به این بده یک تیم اینطرف یک تیم آنطرف توپ را بیندازید و بزنید زیرش 20دقیقه این کار را انجام دادند بعد که تمام شد گفتم بروید آب بخورید فردا به سرپرست گفتم برای تمرین اس ام اس بده کفش ته صاف هم با خودشان بیاورند به محمد نیک سیرت دستیارم گفتم برو با 4-5بازیکن بزرگ حرف بزن حتما می پرسند کفش ته صاف برای چه؟ بگو فلانی گفته. آنها هم حتما به تو می گویند برویم با آقا مهدی صحبت کنیم می دانستم این اتفاق می افتد صندلیم را برگرداندم پایم را هم روی میز گذاشتم آمدند گفتند حرف داریم گفتم الان کار دارم در رختکن باشید تا بیایم رفتم در رختکن را باز کردم صندلی را همانجا گذاشتم. گفتند ما حرفی نداریم تمرین می کنیم گفتم من کار دارم باید بروم گفتند چی شده گفتم چیزی نشده تمرین هم همان است من می خواهم مثل مربی های دیگر باشم می نشینم همانجا تمرین نمی دهم شما هم برای خودتان بازی کنید بالاخره یک اتفاقی می افتد من هم حرص نمی خورم فکرم را هم درگیر نمی کنم نه تمرینی درمی آورم نه تاکتیک می چینم نه روی تیم حریف تمرکز می کنم مثل بقیه اتفاقی می افتد شما هم که مثل بقیه می دوید یا این کار را می کنید یا فقط کاری که من می گویم را انجام می دهید این نقشه روانی می شود حالا چه کسی می تواند چه کسی نمی تواند من نمی دانم این می شود یک نقشه روانی در فوتبال اروپا این کار را انجام می دهند خیلی کارهای دیگر هم انجام می دهند بقیه کار بدنساز داشتم که 20سال است با تیم های لیگ برتری کار کرده ولی این کاری که من انجام می دهم را انجام نمی دهد من همه چیز را می خواهم. کار بدنسازیم را خودم انجام می دهم کار تاکتیکی را خودم انجام می دهم و تیم در دست خودم است تیم ورکم را هم دارم و سعی می کنم آنها را با فکر خودم نزدیک کنم که آن چیزی که من می خواهم آنها هم بگویند وقتی می گویم شوت بزنند فلان جا او هم می داند بازیکن ها هم می دانند تمام فوتبال ها همین است یک سری قواعد و قانون داریم که گوشه 18قدم این اتفاق باید بیفتد به بازیکن ها هم ثابت می کنم این اتفاق می افتد فیلمش را نشان می دهم در زمین تمرینش را انجام می دهم روز بازی هم همان را از او می خواهم.

 

یعنی می گویید کلاس رفتن تاثیر ندارد؟

چرا حتما تاثیر دارد اما فرم ورزش این است که شما کلاس می روی حتی در فیزیک و شیمی و حتی در دکتری. دکتری که جراحی می کند یک سری قانون دارد شما اول باید بیهوش کنی ببری بعد آنجا را برداری بعد ... این وسط اگر مریض به هوش آمد چه می خواهی انجام بدهی یک باره قلبش ایستاد چه می خواهی بکنی شوک می خواهی بدهی اینها یک چیزهایی است که هم باید تجربه کرده باشی هم باید در آن زمان قرار گرفته باشی که بدانی چه می شود این که می گویم به روز بودن خیلی ها اشتباه می کنند به روز بودن جزوه طبق آمار فلان فلان اینطور آنطور این آمار فردا خورموج 60-70کیلومتر آن طرف بوشهر در یک زمین داغان نمی توان اجرا کرد بازی 11 به 11است بهترین کاری که شما می توانی انجام دهی این است که از آن زمین و از آن زمان بهترین استفاده را کنی من گاهی به دفاع وسطم می گویم اگر بلند بزنی از بازی بیرون می کشمت وقتی اینقدر زمین چاله دارد من چی بگویم آنجا می گویم کاری که به تو گفتم برعکسش را انجام بده بعضی مواقع کار اشتباه انجام دادن درست است در اروپا زمین همه جا صاف است همه چیز جای خودش را دارد اینجا نه زمین تا آسمان فرق دارد به همین دلیل می گویم در لیگ برتر کار کردن راحت تر است در اصفهان آزادی اهواز و ... زمین صاف است پس من راحت تر می توانم کار کنم یعنی یک مدل کار خودم را سعی می کنم به بهترین نحو انجام دهم

 

در مورد استقلال می گفتید که نتیجه گرفته بود و بعد خرابش کرد. این بحث را قبول دارید که استقلال توسط سرمربی به حاشیه رفته اگر این ها نبود ممکن بود نتیجه بگیرد.

از لحاظ منطقی شاید چون هر چه حاشیه کمتر باشد درگیری ها کمتر باشد قطعا خودم آدم آرامش بیشتری دارد ولی بعضی اوقات یک سری فشارها به آدم می آید که مجبور می شود حرف بزند مثلا به بازیکن بگوید تا پریروز سالم بودی الان چرا اینطور شدی شما اگر ببری تمام عیب هایت پوشیده می شود ولی وقتی ببازی یک عیب کوچک هم به چشم می آید چند هزارنفری هم نظر می دهند نظرها هم متفاوت است و سخت می شود زمانی که نتیجه بگیری فرق می کند

 

شما اگر جای قلعه نویی بودید چنین روشی را انجام می دادید؟

هیچ کس شبیه دیگری نیست. هر کسی مدل خودش را دارد من هم نه تایید می کنم نه رد می کنم چون یاد گرفتم هر کس هر جوری هست قبولش کنم آن دیگر آینده و نتایج است که موقعیت هر شخص را در جامعه فوتبال نشان می دهد نه رد می کنم و نه تایید چون خیلی از مشکلات در جامعه ما از همین نظر دادن است من وقتی روی صندلی ننشستم چه فایده نظر دادن اول باید بنشینم ترکش مشکلات به من بخورد بعد بگویم اینجا آن چیزی که من فکر می کردم نیست به همین دلیل من کمتر نظر بدهم در مورد مسئله فنی می توانم بگویم استقلال می توانست زیباتر بازی کند با نفراتی که دارد من بارها گفتم در همه تیم ها این ثابت شده حالا خودم را با گواردیولا مقایسه نکنم پریشب گفتم این تیم می برد. گفتم به نفر نیست سیستم مهم است سیستم من اینطور است که به هیچ نفری وابسته نمی شوم سیستم آلمانی هر کس در سیستمم قرار بگیرد همان کار را انجام می دهم چون من به او دیکته می کنم و می گویم این کار انجام شود یک جاهایی فرق می کند ولی چرا گواردیولا تیم معمولی بایرن مونیخ را به یک جایی می رساند که 6تا به رقیب می زند 7تا در خود رم به آ ث رم می زند .

 

اگر قرار باشد یک اشکال فنی از آقای قلعه نویی بگیرید ایراد را در کجا می بینید؟

صد در صد تیم نتیجه نگرفته مشکل فنی است مثلا من، من تو من نمی گذارم کاملا این روش را برداشتم وقتی شما می آیی سه چهار بازی پشت سر هم یک بازی انجام می دهی این از لحاظ فنی اشکال دارد. کادر فنی هم عوضش نکرد وقتی من دو سه بازی از همان مهره از همانجا گل می خورم این یعنی کار فنی من اشتباه بوده.

 

چند تا بازی آخر را می گویید؟

بله شما می بینید با فولاد همانجا گل خوردند در آزادی از همان نقطه گل خوردند یک جای کار ایراد دارد.

 

یک ایراد دیگر استفاده از امید ابراهیمی در آن منطقه است.

من راجع به ضربه ایستگاهی حرف می زنم که 4-5بازی از ضربه ایستگاهی از همان نقطه گل خوردند چون من تو من می کنند خیلی جاها یار آزاد می شود اگر توپ به آنجا برسد به راحتی گل می زند الان نه بارسلون نه رئال مادرید نه بایرن مونیخ آن شب دستیارم می گفت همان مدلی که شما در ضربات ایستگاهی می چینید همان مدل ایستادن الکی نیست که من 15بازی یک ضربه ایستگاهی گل نخوردم.

 

این به این دلیل نیست که امیر قلعه نویی به روز نشده شما الان خودتان می گویید از گواردیولا الگوبرداری می کنید اگر قلعه نویی به روز شده بود شاید من تو من اجرا نمی کرد یا شاید در ضربات ایستگاهی تعویض می کرد.

نه تعویض که شما در ضربه ایستگاهی نمی توانی دفاع وسط را بیرون بکشی یکی دیگر را به جایش بگذاری مدل ایستادن من همیشه می گویم 90درصد مشکلات فوتبال ایران جاگیری بد است چه در حمله و چه در دفاع جاگیری و مدل توپ گرفتن و پاس دادن بد است دیروز به یک بازیکن جوان می گفتم شما اینجا توپ گرفتی می خواهی بروی و وارد آفساید می شوی اگر کمی فکر کنی و یک نیم دایره بزنی در آفساید نیستی و با دروازه بان تک به تک می شوی مثال می زنم می گویم در یک جایی که نمی شناسی وارد خیابان بن بست می شوی چه می کنی؟ وقتی اینجا بسته است دور می زنی از یک خیابان دیگر می روی من چون با امیر قلعه نویی کار نکردم نمی دانم شاید هم او می گوید در زمین اجرا نمی شود من نمی توانم بگویم ولی می توانم بگویم وقتی سه چهار بازی گل می خورید کار ایراد دارد بستگی به سیاست هم دارد. استثناهایی مثل فرگوسن آنجلوتی که حتی 20سال در یک تیم باشند و موفق هم باشند ولی عمر مفید یک مربی 10-15سال است در کشورهای عربی در آسیا چین آفریقا. اگر به آری هان آژاکس آمستردام و ... داده بودند قبول نمی کرد ولی آنجا قانون است شما در تاریخ مصرف مفید باید کنار بروی ولی در این بین یک سری آدم مثل اینها پیدا می شوند که از لحاظ شخصیتی نسبت به بقیه برتری دارند آنها زرنگ هستند نفراتی مثل کی روش را می آورند استفاده لازم را از او می برند بعد از سه چهار سال او می رود یک نیروی تازه می آورند به روز بودن همین است

 

یعنی اطرافیان هم باید به روز باشند؟

وقتی من با شما دو نفر می نشینم راجع به فوتبال بحث می کنم اگر شما از من کمتر بدانید چه کمکی می توانید به من کنید برای چی من از شما دو نفر استفاده کنم؟

 

مربی ها در ایران می ترسند کسی را بیاورند از خودشان بیشتر بفهمد بعد بیاید جایشان را بگیرد .

شما باید قوی باشید و این به شخصیت شما برمی گردد من نسبت به بقیه برترم سعی می کنم خودم هم به روز تر باشم چهار تا برنامه چه در بدنسازی چه در سایر موارد داشته باشم ولی در کلیت کار باید بتوانی رهبر خوبی باشی و بتوانی رهبریت خوبی انجام بدهی من با خوب و بد کار ندارم امیر نسبت به بقیه یک شخصیت برتر است چون آمارش نشان می دهد راجع به فنی می توانم نظر بدهم استقلال خوب بازی نمی کند خیلی روی یک مدل گیر کرده جایی که من در آزادی دارم و میزبان هستم می توانم تیم مقابل را بیچاره کنم آنقدر تیم حریف را دور می زنم و پاس می دهم و ... که تیم مجبور می شود 90دقیقه فقط بدود و دفاع کند ولی هر کسی یک مدلی است او یک مدل دیگر ولی جاهایی هم هست که مستقیم هم بازی می کنم یک مدل نیستم همیشه باید شما یک بیسی داشته باشی که هر وقت گیر کردی کار دیگری بتوانی انجام بدهی و این را به تیمت هم بفهمانی یک روز هم ممکن است همه اینها به بن بست برسد یک باخت هم داشته باشی ولی یک باخت است بازی بعدی و بعدی همان روال دوباره انجام می شود.

 

در مورد قلعه نویی همیشه این بحث بوده که دستیار قوی نمی آورد و خودش همه کاره است این بحث جدیدا شدت گرفته دیروز رضا عنایتی یک مصاحبه کرده گفته مربی های ما آدمک نیستند .

منظورش را نمی فهمم. این نظریه شما غلط می شود که دستیارها کاری انجام نمی دهند.

 

شما قبول دارید که پروین زرنگ تر از قلعه نویی بود؟ پروین 20سال در بالاترین سطح بوده ولی الان این بحث هست که قلعه نویی ده ساله تمام شده.

من قبول ندارم که قلعه نویی تمام شده این بی انصافی است . همه مربی ها همینطور هستند پروین فقط در پرسپولیس کار کرد اما امیر نشان داده که با 5-6تیم می تواند موفق باشد زمانه عوض شده یک زمانی شما یک گوشی می گرفتی 3-4سال داشتی الان عمر مفیدش نهایتا یک سال است یک زمانی فوتبال را کنار می گذاشتند از صد نفر شاید 5نفر مربی می شدند ولی الان از 100نفر 99نفر مدعی مربیگری هستند .

 

کریم باقری هم که می گفت مربیگری نمی‌کنم، الان مربی شده.

او از همان اول می گفت این کار را دوست ندارم ولی مربی شد. زمانه عوض شده آن موقع در زمان علی پروین کسی مدعی نبود بعد از علی پروین مربی پرسپولیس شود نه کسی به دنبال کارت مربیگری می رفت نه اصلا کسی پولی داشت الان نه فرق کرده به همین دلیل ده سال پیش چند مربی استقلالی در لیگ داشتیم الان چند نفر داریم حداقل 5-6نفر داریم پس این آلترناتیو وقتی بیشتر شود حتما عمر مفید مربیگری پایین می آید 20سال پیش یک پیکان می خریدیم اوه چقدر سوار می شدیم زندگی اینطور شده چون امکانات بیشتر شده نمی توان گفت پروین زرنگ تر بوده یا قلعه نویی.

 

قبول دارید استقلال نیاز به تغییر دارد؟

هر جایی  نیاز به تغییر دارد.

 

شاید استقلال نیاز به نیروی تازه و مربی های جوان تر مثل شما و آقای منصوریان دارد.

من هر دو بعد را تایید می کنم. دلیلی بر این نیست که امیر قلعه نویی بماند نتیجه نمی گیرد یا اگر برود و شخص دیگری بیاید نتیجه می گیرد.

 

پروین هم بعد از 20 سال هو شد.

نباید بگذاری در هر چیزی از زندگی خصوصی گرفته زنت بچه ات دوستانت شغلت بستگی به خودت دارد نباید بگذاری به آنجا بکشد ولی بعضی مواقع می کشد.

 

این ویژگی بیشتر ایرانی هاست آنقدر به یک کاری می چسبند تا آخر اخراج شوند.

هر کسی مسئول اعمال خودش است نمونه اش من تیم شهرداری بودم تیمم هم خیلی خوب بود تمامی خود باشگاه کارکنان بازیکنان همه فوتبالی که بازی می کردیم همین تیم سیاه جامه گان که الان مدعی حضور در لیگ برتر در تبریز در یک هوای برفی نمی توان 30-35 پاس ممتد داشت یا موقعیت های زیادی داشته باشی یا تیم نفت آبادان که خیلی تیم خوبی بود. من به اینجا رسیدم که اگر بمانم خودمبا این که تیمم خیلی خوب بازی می کرد ولی به خاطر فشار عصبی که هیئت مدیره برای رفتن به لیگ برتر داشت نمی گفت این مربی تازه آمده سال اول است باید وقت بگذارد فشاری که می دیدم عصبی می شدم نتیجه این شد که گفتم خداحافظ شما و تیم را تحویل دادم من نمی خواستم این اتفاق بیفتد که بیایند به من بگوید برو همیشه احترام خودم را دارم جلوی زن و بچه هم می گویم به دوستانم هم می گویم ببینم وقتی نمی توانم با کسی باشم قطع رابطه خداحافظ هر کسی یک نوعی فکر می کند خیلی ها می گویند شما باید می ایستادی نباید زمین را خالی می کردی این هم یک ایده است.

 

شما از مربیان جوان استقلال هستید کسانی که بازی هایشان هنوز در خاطر مردم هست یک زمانی امیر قلعه نویی آمد یک چند سالی آزمون و خطا در تیم های دیگر بعد دوباره برگشت به استقلال الان وقتش رسیده که یک نسل جدید از مربی ها بیایند و مثلا تا ده سال آینده استقلال را تضمین کنند که خوب نتیجه بگیرد.

این که به هر حال نسل جدید بیاید این خیلی نرمال است در همه جای دنیا هم هست متاسفانه باشگاه استقلال و پرسپولیس بازدهی ندارد خود باشگاهها برای خودشان سرمایه گزاری می کنند مثل آکادمی بازیکن جوان می آورند و او را می سازند و برای تیم خودشان استفاده می کنند در مورد مربی ها هم همینطور است ولی متاسفانه این چرخه مدیریت غلط که هر سالی یکی دو نفر می آیند تا می آید آشنا شود که کی هست و کی نیست و هیچکدام هم که ورزشی نیستند تمام شد و نفر بعدی این اشتباه بزرگ باشگاه داری ماست مثلا اگر این کار را انجام بدهیم بعد هم این نیست که گواردیولا آمد 4-5سال آمد نتیجه گرفت رفت یک نفر دیگر را آوردند باشگاه به آن بزرگی با آن سابقه آب از آب هم تکان نخورد همانطور که امیر قلعه نویی آمد شخص دیگری هم می تواند بیاید استقلال هم خیلی جاها نتیجه نگرفته خیلی جاها هم نتیجه گرفته.

 

به نظر شما الان وقتش است ؟

اگر به من حکم مدیرعاملی بدهید به شما می گویم وقتش هست یا نه.

 

الان که سایه سنگین منصوریان روی استقلال احساس می شود چطور ؟

هیچ

 

منصوریان می تواند با استقلال موفق شود؟

ان شالله سال بعد همین موقع به شما می گویم می تواند یا نه هیچ کس نمی تواند خیلی دیگر سخت می شود همین گواردیولا به بایرن مونیخ آمد خیلی ها می گفتند معلوم نیست بشود نشود نمی توان نظر داد.

 

در مورد خودتان که می توانید نظر بدهید .

راجع به خودم بله ولی نمی خواهم روی آن فکر کنم من می دانم که الان هیچ پیشنهادی به من داده نشده به همین دلیل در مورد آن فکر نمی کنم و تمرکزم را روی تیم خودم می گذارم به نظر من در حال حاضر این یک پیشنهاد واقعا وسوسه انگیز است ولی من فکر می کنم باید آماده باشیم و دیگر زمانش خیلی مهم نیست . باید ببینیم چند نفر قرارداد دارند چند نفر می روند بعد خواسته باشگاه از من چیست خواسته طرفدارها را می دانم چه امکاناتی برای من در نظر گرفته شده چه بودجه ای در چند لیگ باید باشم اینها چیزهایی که در مورد آنها صحبت می کنم و می گویم که مثلا امسال می خواهیم در لیست سهمیه باشیم تماشاگر می داند بازیکن هم می داند شاید موفق تر شوم بار روانی کمتر می شود خیلی جاها هم می بینم تیم برای قهرمانی می آید چون همه چیز دارد سه چهار مهره ای هم که می خواهم می گیرم و همه چیز مهیاست اما این که علی منصوریان بیاید یا شخص دیگر من نمی توانم نظر بدهم چون تیم مدیرعامل دارد هیئت مدیره هم دارد فردا باید جوابگو باشم.

 

شما مدیرعامل باشید چه کسی را فصل بعدی مربی می گذارید؟

من سعی می کنم راجع به چیزی که وجود دارد نظر بدهم الان خیلی ها نظر می دهند و این اشتباه است قبول کنیم هر کس هر جوری هست احترام بگذاریم یک تصمیمی که مدیرعامل می گیرد احترام بگذاریم چه علی منصوریان بیاید چه هر کس دیگری بیاییم حمایت کنیم اصل خود استقلال است نه شخص چه با امیر چه با علی منصوریان چه با مهدی پاشازاده از روی اول نگوییم این که سرش را می تراشد این چرا قدش بلند است این چرا قدش کوتاه است فقط نظر می دهیم مثل رانندگیمان شده که همه طلبکار هستیم ورود ممنوع می رویم ولی وقتی یک نفر دیگر ورود ممنوع می رود به او ایراد می گیریم راهنما نمی زنیم ولی یک نفر جلوی ما راهنما نمی زند به او ایراد می گیریم همه جامعه مان همینطور شده .

 

استقلال با از دست دادن آندو یک مهره کلیدی را از دست داد قبول دارید که انگار جام دست آندرانیک بود از استقلال آن را به تبریز برد .

وقتی که آندو به تبریز رفته خوب هم بازی کرده نتیجه هم گرفته این را آمار می گوید ولی مشکلاتی در استقلال داشت را هم باید در نظر گرفت هم برای خود آندو هم برای استقلال وقتی نمی توانی پول یک بازیکن را بدهی بازیکن هم هر روز شاکی است و سر تمرین نمی آید فایده ای ندارد.

 

 الان فکر می کنید اگر آندو در استقلال بود چه اتفاقی می افتاد .

من فکر نمی کنم که جام قهرمانی را آندو از تهران به تبریز برد. ولی اگر می‌ماند، جایگاه استقلال این نبود چون نتایج تغییر می‌کرد.

 

قبول دارید نتایج ضعیف استقلال به خاطر نبودن آندو بود؟

این را قبول ندارم ولی اگر آندو بود خیلی نتایج تغییر می کرد .

 

فکر می کنم نسل شما وفادارتر بود.

نسل ما کم توقع تر بود.

 

همسرتان در ایران زندگی می‌کند؟

نه. در اتریش هستند. من چمدانم همیشه دستم هست.

 

تیم شما دسته دومی است؟

لیگ دو.

 

در بحث هایی که در مورد کروش به وجود آمد موفق این هستید که بحث موتور گازی و اجنبی پیش کشیده شود؟

به نظر من هر دو تا غلط بود هم آقای کروش حرفش بد بود همه بحث اجنبی و ... این کارها حرفه ای نیست باید خواسته هایمان را مشخص می کردیم و بازدهی می خواستیم از روز اول باید کارشناسی درستی می شد برنامه ریزی می شد وقت هایی که از دست دادیم فقط ایشان را انتخاب کردیم که دهان مردم و رسانه ها بسته شود ولی چارچوبی مشخص نکردیم که ایشان پولی که می گیرد و امکاناتی که به او می دهیم چی از او می خواهیم و خیلی چیزها را یک جاهایی به او آوانس دادیم و یک جاهایی هم ... مگر می شد فدراسیون یا خود اداره مالیات این کار را انجام دهد قبلش باید یک فکس یا یک خبر به فدراسیون می دادند که می خواهیم ایشان را ممنوع الخروج کنیم همان کاری که یک شب قبل انجام دادید دو روز بعد انجام می دادید این بی احترامی هم به کشورمان نمی شد اینجا کار ما اشتباه است وقتی از یک طرف لیگ را می گوییم تعطیل کن بازیکن نمی دهیم این باید باشد آن نباید و ... کل قضیه خیلی بد بود

 

چه اتفاقی می افتد که امیر قلعه نویی با 5قهرمانی تیمش به این روز می افتد؟

شما نمی توانید قبلش سناریو را بنویسی و بگویی این کار را می خواهم انجام دهم. حتی وقتی سناریو را می نویسی و به دست بازیگر می دهی جور در نمی آید. برای خیلی های دیگر هم این اتفاق افتاده برای امیر هم افتاده دست خودش است می تواند کاری کند که سال بعد بهتر باشد یا بدتر .

 

فکر می کنید این دست های پشت پرده و این نوع ادبیات درست است؟

زمانه عوض می شود شرایط عوض می شود اتفاقات می افتد یک جاهایی سرپایینی است یک جاهایی سربالایی همه اینها تجربه می شود.

 

سه هفته مانده اگر استقلال 9 امتیاز بگیرد قهرمان نمی شود و این در تاریخ مربیگریش شاید بی سابقه باشد فکر می کنید چند امتیاز بگیرد و یا سهمیه آسیایی می تواند بگیرد یا دربی را ببرد .

شرایط روحی تیم اصلا خوب نیست تنها کاری که می توان کرد این است که شرایط روحی را خوب کنیم گرفتن این 9امتیاز نرمال است هم در تهران می تواند تراکتور را ببرد دربی همیشه 50-50 است صبا را همیشه در قم بردیم می شود این 9امتیاز دست یافتنی است خیلی سخت نیست ولی بعضی مواقع تمرکز نیست باید بچه ها را بیدار کنند .

 

امیر قلعه نویی اهل این همه دعوا بود؟

یک جاهایی شاید یک مقدار روال کار از دستش در رفته باشد آن موقع همیشه نتیجه می گرفت وقتی نتیجه می گیری عیب ها کمتر می شود و حرف شما همیشه حرف آخر است وقتی نتیجه نگیری از بغل دستی گرفته تا تماشاچی همه ایراد می گیرند کنترل کردن آن سخت می شود همین پدیده را می برد مثلا می گفت این را بردم بقیه بازی ها را هم ببرم شاید قهرمان شوم.

 

جنگ های زیادی در جبهه های مختلف با افراد مختلف دارد.

صد در صد اینها از لحاظ منطقی ضربه می زند و نیروی شما کمتر می شود. سال های قبل این نیرو بیشتر بود تمرکز بیشتر بود با این روش تمرکز و نیرو پخش می شود و کار سخت می شود.

 

من فکر می کردم مهدی پاشازاده سه سال دیگر مربی لیگ برتری می شود. خوب هم شروع کردی از لیگ دو به لیگ یک آمدی ولی انگار پاسارگاد یک مقدار مسیر تو را عوض کرد .

نه یک مقدار مشکل از خودم است خود من با خیلی چیزها وفق نمی دهم و این را عیب نمی دانم ولی بی تدبیری را از مسئولین فوتبال می دانم این را سه سال پیش هم گفتم چه کاری بقیه می کنند ما هم بتوانیم بکنیم چهار سال پیش به یحیی می گفتند دو سال پیش به علی منصوریان می گفتند.

 

خودت هم برای این که بخواهی کار کنی تصمیم اشتباه گرفتی.

نه اینطور نیست من می گویم پارسه رفتم اشتباه بود همان 3-4هفته اول هم بیرون آمدم ولی نگاهم درست بود .

 

من این را قبول ندارم که در ایران باید از مربیگری لیگ دو شروع کنی برچسب لیگ دو به مربی می خورد.

این اشتباه است چون مربی هم باید تجربه کسب کند بعد قوی تر به بالا بیایی.

 

شهرداری تبریز را از دسته دو به دسته یک آوردی ولی در دسته یک موفق نبودی.

اطلاعات که می توانید بگیرید بپرسید تیم شهرداری چطور فوتبال بازی می کند زنگ بزنید از مربی های حریف ها بپرسید زمانی که من در این تیم بودم چطور بازی می کردند و تیم های مقابل تحت فشار قرار می گرفتند.

 

میانگین سنی تیم چند سال بود؟

بالا نبود.

 

مهدی پاشازاده دو سال تبریز بوده دو سال بعد می تواند بگوید چهار تا بازیکن به فوتبال دادم؟ مثلا رسول یک نسل هم از شما کوچکتر است ولی الان می تواند بگوید ده بازیکن تحویل فوتبال دادم.

بله اگر من هم بچه شهرستان بودم خیلی وضعم بهتر بود درست است اصلیتم آذری است من اگر انزلی بودم ملوان را به من می دادند اگر تبریزی بودم تراکتور را به من می دادند و ... شما در یک شهر کوچکتر که هستید اینجا دریاست مثلا آقای ابراهیم زاده از اصفهان می آید تهران مشکلی برایش پیش نمی آید ولی اگر من بروم مثلا ذوب آهن کلی مشکل به وجود می آید همانطور که اوایل کار یحیی مشکلات زیادی برایش به وجود آوردند.

 

خودت می توانی بگویی من نسلی ساختم که بعدا می آیند؟

چند بازیکن جوان دارم الان در سیاه جامه گان بابک مرادی دارم که از جوانان گذاشتم فیکس بازی کرده شاه محمدی در شهرداری تیم امید بود فیکس گذاشتم دفاع راست. خیلی بازیکن ها داشتم می آیند در همین شهرداری سه چهار بازیکنم از جوانان با من بودند کارم را انجام دادم تیمی که بتواند 548پاس سالم در یک بازی آن هم در لیگ یک بدهد خیلی خوب است

 

این رقم را چطور به دست آوردی؟

آنالیزور باشگاه به من این اطلاعات را داده و موثق است جلوی پاس همدان در زمین حریف بیست و یکمین پاسمان گل شد 35 بازی بالای 35پاس ممتد داشتیم و ایجاد موقعیت بالای 50درصد یعنی کارمان درست بود لیگ شروع شده *** الان پدیده نهم بشود خوب است چون سال اولش است همیشه 90درصد تیم هایی که می افتند تیم هایی هستند که بالا می آیند وقتی تیم من چهارم پنجم است همیشه هم فشار می آورد بازی ها هم دست ماست من خواهش می کنم زنگ بزنم از داود مهابادی و مربی سیاه جامگان بپرسید بعد نیم فصل من استعفا دادم.

 

الان در آلومینیوم اراک شرایطت چطور است؟

این را من نمی خواستم قبول کنم آقای پورحیدری خواستند ولی آمارم 14بازی 3مساوی بقیه اش برد این آخری هم باخت تیمی که خودم نبستم قبل از من 7مساوی پی در پی داشت .

 

یعنی با 11 برد الان شانس صعود داریدۀ

بله تیم دومم با اختلاف یک امتیاز تیم های اول مستقیم می آیند تیم های دوم پلی آف بازی می کنند البته یک خبری شنیدم اینها آمدند لیگ یکی که می خواهند لیگ را 20تیم کنند می دانید چقدر سخت و فرسایشی است 38 بازی 38 سفر می شود آن هم با این وضعیت مالی اینطور می شود که خیلی تیم ها می برند فساد دو برابر می شود سه تا تیم اول بالا می روند پول دارند و کارشان هم درست است الان اگر دوازده تیم دو سه تیم برایشان فرقی نمی کند هزینه ها خیلی کمتر است هر مسافرت 20میلیون هزینه دارد 18 تا 20میلیون 400میلیون هزینه می شود تیمی که مشهد بازی می کند تمام مدت در سفر است تیمی که اهواز بازی می کند همه پروازها دو پروازه است این را شنیدم ولی موفق نمی شود یکی دو سال برگزار می کنند وبعد دوباره برمی گردند سر خانه اول.

 

اهل دعوا نیستی خیلی عجیب بود که در مسابقه تیمت حاشیه ساز شدی.

بازی قبلی ما 1-0جلو بودیم دقیقه 88 گل خوردیم این بازی قبلی هم باختیم دو سه جا هم خیلی مشکوک بود که پنالتی بود نگرفت بعد بازی هم گفتیم خسته نباشید آنجا سه جا توپ رد می شود بازیکن لایی می کند در آفساید است باید آفساید اعلام کند وظیفه اعلام است وقتی همان کم داور سه تا نیمه اول چهار تا نیمه دوم پرچم نمی زند دو جا هم فوروارد به توپ نمی رسد دروازه بان جمع می کند باز پرچم می کند دقیقه 88 بازیکن ما را زدند داور نگرفت تیم حریف توپ را بیرون نزد بازیکن های ما رفتند به تیم حریف اعتراض کنند من هم حواسم به این بود که بازیکنانم را جمع کنم داور چهارم به من می گوید برو بالا گفتم فقط به من بگو من چه کردم هر خطایی کردند من هیچ چیز نگفتم بعد کمک داور به من می گوید حرف زیادی نزن اصلا مگر من توهین کردم واقعا من هیچ نگفتم .

 

با آقای بهروان بحثت شده بود؟

نه من فقط می پرسیدم بگویید من چه کردم که باید اخراج شوم فقط من همیشه بطری آب دستم است همان موقع گفته بودند با بطری آقای بهروان را زد بعد ایشان خودشان مصاحبه کردند گفتند نه اینطور نبوده.

 

آقای بهروان گفته بودند خیلی بد حرف زدید باید اخراج می شدید؟

نه به من چیز دیگری گفتند قبل از اخراج اگر ایشان گفته باشد اشتباه می کند چون هیچ چیزی نگفتم بعد از اخراج بله عصبانی بودم و گفتم

 

از لحاظ تیپ هم با مربی های دیگر خیلی فرق دارید.

من سعی می کنم در مربیگری همه چیز را داشته باشم.

 

سال دیگر منصوریان به استقلال بیاید موفق می شود؟

به نظرم اگر بیاید ان شالله. چون به نفع نسل جدید است هم یحیی هم علی صد در صد سد شکن می شوند.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۵۰

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 
علی استقلالی
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
43
33

فقط امیر قلعه نوعی

ناشناس
۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
1
20

یکشنبه ورزشگاه آزادی واس آبی هاست.................. هوادارای عزیز تهرانی ما با یک اتوبوس میایم ورزشگاه خواهشآتیم رو تنها نذارید............. باید ورزشگاه آبی آبی بشه........ یاعلی....

وهاب
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
14
31

آقای پاشازاده . بیرون گود نشستن و گفتن لنگش کن کار آسانیه .شما نفت را با استقلال مقایسه میکنی . شاید نفت و تراکتور و ذوب آهن و حتی سپاهان تیمهای قویی باشن ولی آیا باندازه استقلال بزرگ هستن .تیمهای بزرگ بمراتب حاشیه های بزرگنری دارن . اختلافات داخلی در
تمام سطوح در تیم بزرگی مثل استقلال باعث افت تیم و نتیجه نگرفتنش میشه .در نتیجه نگرفتن تیم همه مقصرن . از تدارکات تیم گرفته تا بازیکن و کادر فنی تا برسه به مدیریت . این وسط هواداره که تکلیفش روشن نیست و آخر فصل دست خالی با لیگ خدا حافظی میکنه . الان مدتهاست
که این داستان در استقلال فصل به فصل در حال تکراره .

محمود4
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
4
44

آقای پاشادزاده ما هوادارها بازیکنی رو نمی خواهیم که وسط زمین راه بره و نتونه دو تا شوت و سانتر درست بزنه

نادیا آبی
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
1
28

فقط غیرت+ جسارت + همت

آبی های با تعصب
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
22
16

به امید مربیگری مهدی پاشا در استقلالsssssssssssssssssssssssss

حسین
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
7
22

آقای پاشازاده شما خوب میدانید وجود مربی سنتی بعلت نداشتن دانش واستانداردهای روز دنیا یعنی بالا رفتن میانگین سنین بازیکنان.جذب بهترین بازیکنان ستاره های کشور و تخریب آنها در کوتاهترین زمان ممکنه.بازیکن سالاری و گرفتن نتیجه با خدا گاه قهرمانی و گاه مقام
نه چندان خوب و نهایتا صرف هزینه زیاد با توجه به نتایج بدست آمده.

سید محمد
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ Iran
0
9
9

مربی گری مثل بازیکن نیست که سن مطرح باشد!!!در مربی گری هر چه سن بالا می رود دانش وتجربه بالا میرود!!!همانهایی که کیروش با تجربه 33ساله راعلم عثمان کرده اند حالا به سن52ساله قلعه نویی گیر داده اند!!!!!غافل ازاینکه قلعه نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ بوده
وهست!!!!منصوریان وگل محمدی هنوز ابتدای راه پر پیچ وخم سرمربیگری هستند ودلیل موفقیتشان نیز فرق میکند !!!!!منصوریان ازبازیکنان تیم ملی امید که سه سال با آنها کار می کرد ودو سه ملی پوش باتجربه وچند بازیکن خارجی درکنار آنهابه صدر جدول رسیده واینطوری نبوده که یکشبه
به صدر رسیده باشد!!!!!ضمنا تیم نفت وتراکتور وسپاهان وفولاد وذوب آهن مثل استقلال مشکل مالی وحاشیه ای نداشته است!!!در پایان از خبرنگار عزیز که سعی کرده به پاشازاده ومخاطبین بگوید که عمر سرمربیگری قلعه نویی به علت سنتی بودن رو به اتمام است سوال دارم که اگر قلعه
نویی بد بود 6یا 7نفر از تیمش درتیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی نبودند ودر سه بازی پایانی مقدماتی با اقتدار به جام جهانی صعود نمی کردند!!!!

mamad
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ Iran
0
11
7

واسه شما متاسفم اقای پاشازاده ک اول فصل بخاطر اینکه گفتن دستیار اول نیستی و زرینچه دستیار نیومدی و الان داری این حرفای چرند رو میزنی تیموریان نیم فصل به چن دلیل ک اصلی ترینش اختلاف با سرمربی و بخاطر نکونام و مصدوم نشدن داشت کم کاری میکرد حالا ازین بگذریم
میرسیم ب نتایج استقلال وقتی بازیکنی مث رحمتی ک مدیون قلعه نویی باید باشه بخاطر موفقیتاش اونکارارو میکنه و بیک زاده ک قلعه نویی بخاطرش فحش میشنید تو روی سرمربی وایمیسه و قهر میکنه و کم کاری میکنن میخواستی نتایج ازین بهتر باشه؟؟ قطعا بازیکنا دارن کم کاری میکنن
تو همین بازی با پدیده همه دیدن ک چقدر الکی بازیکن باسابقه مث صادقی هی میخورد زمین یا بازیکنای دیگه هی توپ و لو میدادن قطعا کم کاری میکنن

رضا کارگر
۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
9
8

باسلام من قبلا هم گفته بودن اقایان نکونام واندو دراستقلال درحد یک بازیکنان درجه 2 یا 3 بودند. همچنین دربازی فولاد خوزستان سال قبل اقای اندو اخطارگرفت که بازی بعد با تراکتوربازی نکند. باتشکر

ss ایران
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ Iran
0
9
3

آقای پاشازاده از شما و آقای روشن انتظار بیشتری داریم اگه واقعا استقلالی هستین توی این مقطع زمانی صحبت نکنید.انشاالله توی دو بازی آینده استقلال بهترین نتیجه ها رو بدست میاره

اکبر استقلالی دو آتیشه.
۱۳۹۴/۰۲/۱۸ Iran
0
0
2

با این شرایط یه مساوی هم نمی گیریم . ترسم از اینه که بچه ها آبروریزی نکنن چون تماشاگرهای زیادی هم از تبریز میان. بچه ها استقلالو تنها نذارین.یا علی


تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید