کد خبر : ۱۷,۰۴۴
خبر آنقدر که برای پرسپولیسی‌ها تعجب‌برانگیز و غیرمترقبه بود، خوشحال‌کننده نبود؛ جواد کاظمیان ساعت 23:45 شنبه همراه با حبیب کاشانی در هیات فوتبال تهران حاضر شد و قراردادی یکساله با پرسپولیس ثبت کرد

خبر آنقدر که برای پرسپولیسی‌ها تعجب‌برانگیز و غیرمترقبه بود، خوشحال‌کننده نبود؛ جواد کاظمیان ساعت 23:45 شنبه همراه با حبیب کاشانی در هیات فوتبال تهران حاضر شد و قراردادی یکساله با پرسپولیس ثبت کرد. کاظمیان که تا همین دو روز پیش طی مصاحبه‌ای علیه باشگاه سپاهان و امیر قلعه‌نویی به نوعی حاشیه‌ساز شده بود و در آستانه پیوستن به فولاد خوزستان قرار داشت به یکباره و با چرخشی ناگهانی سر از پرسپولیس درآورد و سرخپوش شد. کاظمیان که قبل از حضورش در فوتبال امارات و بازی برای تیم‌های الاهلی، الشباب و عجمان به عنوان ستاره‌ای جوان سه فصل برای پرسپولیس بازی کرده بود، حالا در حالی به پرسپولیس برمی‌گردد که یک فصل ناامیدکننده را در سپاهان پشت سر گذاشت و با وجود قهرمانی همراه تیم اصفهانی عملکرد جالبی از خود بر جای نگذاشت.

هیچ عکسی موجود نیست!
جواد کاظمیان حالا یک فوتبالیست 30 ساله است و نسبت به روزی که به عنوان یکی از جوان‌های آینده‌دار فوتبال ایران از سایپا به پرسپولیس آمد، 7 سال پیرتر شده است. سال 1383 بود که جواد به عنوان جوان اول فوتبال ایران به تیم کهکشانی وینکو بگوویچ پیوست. کافی است به تصویر روزی که کاظمیان در سال 83 برای عقد قرارداد به دفتر هیات فوتبال تهران رفت، نگاه کنید. شلوغی دفتر نشان می‌دهد آن روز پرسپولیس چه انتقال مهمی انجام داده و چه خرید خوبی کرده است اما حالا و در واپسین دقایق مهلت نقل و انتقالات، کاظمیان به پرسپولیس برگشته در حالی که هیچ تصویری از لحظه ثبت قرارداد او نیست. آیا از همین تفاوت نمی‌توان نتیجه گرفت که خرید کاظمیان، خرید جالبی نبوده است؟

چرا کیا نشد، کاظمیان شد؟
روزی که جواد در اولین بازی‌اش برای پرسپولیس گل زد و چشم‌بند قرمز به چشم زد، خیلی‌ها او را جانشین خلفی برای مهدی مهدوی‌کیا دانستند اما کاظمیان نه در آن فصل و نه در دو سال بعد از آن تبدیل به ستاره یگانه پرسپولیس نشد. امروز او در حالی به پرسپولیس برمی‌گردد که مثل قدیم جایگاهی در تیم ملی ندارد و تبدیل به بازیکنی درجه 2 شده که جایی میان ستاره‌های تاپ- هر چند آنها هم ستاره نیستند- فوتبال ایرانی ندارد. بعد از خرید عجیب جواد کاظمیان حالا خیلی‌ها به این مساله خرده می‌گیرند که چطور حمید استیلی از جذب مهدی مهدوی‌کیا شانه خالی کرد و به نوعی او را پیچاند اما کاظمیان را که به نوعی هم‌پست او به حساب می‌آید جذب کرد. به نظر می‌رسد حتی اگر در طول فصل مسائل فنی کاظمیان از استیلی مورد سوال قرار نگیرد، مساله عدم جذب مهدوی‌کیا و مقایسه‌اش با خرید ناگهانی کاظمیان، پرسشی است که همواره از سرمربی پرسپولیس خواهد شد و البته پاسخ دادن به آن هم دشوار است.

یک خرید کاملا هواداری
زیر خبر جذب کاظمیان در سایت پرسپولیس تا بعدازظهر دیروز 13 نظر وجود داشت که 12 تا از آنها نسبت به خرید کاظمیان واکنشی مثبت نشان داده و حتی از کاشانی بابت این کار بزرگ تشکر کرده بودند. از آنجا که سایت پرسپولیس ارگان رسمی باشگاه است شاید انتظاری جز این نمی‌رفت اما در سایت خبری دیگری هم که اقدام به این کار کرده، نشانه‌ای از مخالفت آنچنانی با جذب آقا جواد دیده نمی‌شود. در این سایت نیمی از نظریات نسبت به خرید کاظمیان منفی، بعضی منفعل و بعضی دیگر مثبت است. حتی یکی از هواداران گفته کاظمیان می‌تواند کنار اولادی زوج موفقی باشد، همانطور که پیش‌تر در پرسپولیس و الشباب بوده. شاید از این نظریات بتوان اینگونه نتیجه گرفت که بازگرداندن کاظمیان به پرسپولیس یک تصمیم هواداری بوده که به مذاق هواداران احساسی خوش می‌آید اما کافی است شیب افول فنی این بازیکن طی دو سه سال اخیر در نظر گرفته شود تا همان هواداران نسبت به این خرید نگران شوند.

چرا استیلی در مورد کاظمیان حرف نزد؟
آنچه بر ما مسلم به نظر می‌رسد اینکه حمید استیلی، جواد کاظمیان را نمی‌خواسته و این بازیکن طی اقدامی ویژه از سوی باشگاه جذب شده است. تقریبا همان سناریویی که در مورد جذب هاشمیان اجرا شد، در روز آخر فصل نقل و انتقالات هم پیاده شد تا علاوه بر شگفت‌زدگی فولادی‌ها و مجید جلالی، خود استیلی و بازیکنان پرسپولیس هم در اردوی ترکیه شگفت‌زده شوند. این شگفت‌زدگی حتی در نزد ملی‌پوشان پرسپولیس هم وجود داشت تا جایی که عده‌ای از آنها نسبت به تفکرات استیلی برای فصل آینده دچار تردید شده‌اند. اما تردید بازیکنان اصلا درست نیست چرا که قطع به یقین حمید استیلی نسبت به جذب بازیکنانی مثل کاظمیان، معدنچی، نیکبخت و ... نظر مساعدی نداشت. اصلا چرا از خودتان نمی‌پرسید چرا استیلی تا همین دیروز هیچ نشانه و علاقه‌ای نسبت به جذب کاظمیان در صحبت‌ها و مصاحبه‌هایش نشان نداده بود، در صورتی که مثلا در مورد پژمان نوری و خارجی‌ها او لحظه به لحظه و روز به روز شفاف صحبت می‌کرد و همه چیز را راحت می‌گفت؟ همین مساله و نکته فوق‌العاده مهم نشان می‌دهد که استیلی به هیچ وجه روی جذب کاظمیان نظر نداشته اما به خاطر اتفاقاتی که معلوم نیست از کجا آب می‌خورد، جواد کاظمیان 30 ساله، یک ربع مانده به پایان مهلت نقل و انتقالات به عنوان پنجمین خرید پرسپولیس به این تیم می‌پیوندد تا کارنامه پرسپولیس در این بازه زمانی با یک خرید عجیب و کاملا احساسی بسته شود.

۳ مرداد ۱۳۹۰ ۱۸:۴۳

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید