کد خبر : ۱۰۱,۸۱۵
از بازی با ذوب‌آهن در همین جام حذفی که سیدحسین حسینی به قفس توری استقلال بازگشت تا بازی با سایپا که استقلال 7 تقابل را سپری کرده، دروازه استقلال فقط دو بار به روی حملات حریف باز شده است.
دربی، سکوی پرتاب سیـدحسیــن

 از بازی با ذوب‌آهن در همین جام حذفی که سیدحسین حسینی به قفس توری استقلال بازگشت تا بازی با سایپا که استقلال 7 تقابل را سپری کرده، دروازه استقلال فقط دو بار به روی حملات حریف باز شده است.

حسینی 630 دقیقه دروازه‌بان استقلال بوده و میانگین هر 315 دقیقه یک گل خورده را از خود به ثبت رسانده است.

این تفاوت لزوماً نشأت‌گرفته از بازگشت حسینی نیست و می‌تواند ناشی از تغییراتی در شکل دفاع تیمی استقلال و هماهنگی بیشتر میان مدافعان و هافبک‌ها هم باشد اما به طور قطع باید سهم قابل توجهی هم برای سیدحسین حسینی قائل شد؛ دروازه‌بانی که آشکارا در تلاش است تا خود را به فرم ایده‌آل سابق بازگرداند و به مهره‌ای قابل اتکا تبدیل شود.

حسینی در دوران اوج دروازه‌بانی بود که با واکنش‌های سریع خود همواره تحسین کارشناسان را برمی‌انگیخت اما فراز و فرود‌های استقلال در سال‌های اخیر و تغییرات پی‌درپی کادرفنی و دیگر مسائل که حسینی می‌تواند بهتر از هر کسی درباره‌اش سخن بگوید، سبب شد این دروازه‌بان نیز از فضای موجود لطمه خورده و جایگاهش را تا حدی در این تیم از کف بدهد.

در این میان جذب رشید مظاهری نیز مزید بر علت شد تا در فصل جاری جایگاه این دروازه‌بان تا حدی متزلزل شود اما حسینی با صبر و حوصله بازگشت امیدوارکننده‌ای با استقلال داشته است و به سبب نمایش قابل دفاعی که از زمان بازگشت دوباره به دروازه استقلال (از بازی مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی) داشته توانسته حس اعتماد کادرفنی را برانگیزد و اکنون نیز به عنوان گزینه قطعی بازی پنجشنبه برای حضور در قفس توری استقلال محسوب می‌شود.

بازی با پرسپولیس برای سیدحسین حسینی یادآور برد بزرگی است که استقلال فصل پیش در همین جام حذفی مقابل رقیب سنتی‌اش تجربه کرد که حسینی نیز در خلق آن اثرگذاری بسیاری داشت و توانست با مهار پنالتی‌ها در بازی ماقبل فینال تیمش را به بازی نهایی سوق دهد اما به واقع سیدحسین خاطرات خوشی از بازی نهایی جام حذفی فصل قبل در ذهن ندارد و شکست مقابل تراکتور و اتفاقاتی که در آن بازی برایش رخ داد او را به شدت با افت روحی و روانی مواجه کرد.

حسینی بعد از آن فینال همواره در پی فرصتی بود تا دوباره میان خود و هواداران تیمش اعتمادسازی کند. او اکنون بعد از کلین‌شیت‌های متعددی که در بازی‌های اخیر داشته و از لحاظ روحی به شرایط مطلوب‌تری در قیاس با روزهای تلخ گذشته دست یافته، به دربی حذفی رسیده که این بازی نقش بسیاری در تعیین سرنوشت او و استقلال خواهد داشت.

قراردادی که آخر فصل تمام می‌شود

لیگ بیستم که تمام شود قرارداد برخی بازیکنان استقلال نیز به پایان خواهد رسید. یکی از این بازیکنان سیدحسین حسینی است. دروازه‌بانی که سابقه کهنی در باشگاه استقلال دارد و از تیم‌ امید این باشگاه به تیم بزرگسالان آمد. او حالا در وضعیتی قرار گرفته که اگر پیشنهادی از تیم‌های لیگ برتر داشته باشد می‌تواند ساکش را جمع کند و بعد از سال‌ها دوباره از استقلال جدا شود.

حسینی در مقطعی دروازه‌بان ملوان بود. او به دلیل گذراندن دوران سربازی راهی این تیم شد اما از آن پس دوباره به استقلال بازگشت و روزهای تلخ و شیرینی را با این باشگاه تجربه کرد. اینکه حسینی در انتهای فصل دوباره با استقلال تمدید کند به خیلی مسائل ارتباط خواهد داشت اما در عین حال باید به این موضوع مهم نیز توجه داشت که حسینی در شرایط سختی که در لیگ بیستم برایش پیش آمد، با وجود پیشنهاد از تراکتور و فولاد ترجیح داد بماند و با رشید مظاهری رقابت کند. حسینی در حقیقت خود را متعلق به استقلال می‌داند اما در هر حال هر احتمالی نیز وجود دارد و نباید با قطعیت درباره ماندن او در استقلال حرفی به میان آورد.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۴۴
کلیدواژه ها: دربی 

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید