کد خبر : ۱۰۱,۸۵۲
استقلال و صنعت نفت در حالی فردا در دیداری از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می روند که دو تیم رقابت قدیمی با هم داشته اند.
نفت آبادان و استقلال؛ تقابلی به قدمت نیم قرن

صنعت نفت آبادان و استقلال فردا در دیداری از هفته هفتم به مصاف هم می روند. این دیدار با توجه به تاریخچه و قدمت دو تیم یک بازی قدیمی محسوب می شود. آنها از سال ۱۳۵۲ تا کنون در رقابت های مختلف 48 بازی با هم انجام داده اند که 21 برد برای استقلال و 11 برد برای صنعت نفت بدست آمده و 15 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

از نکات جالب توجه اینکه 20 بازی لیگ برتری این دو تیم فقط ۲ بازی با تساوی به پایان رسیده است و بقیه بازیها برنده داشته است. از آخرین برد صنعت نفت 4 سال می گذرد و آنها آخرین مرتبه با تک گل جاسم کرار در سال ۹۶ استقلال را شکست دادند. استقلال نیز در 3 بازی اخیر خود در آبادان 2 برد و 1 مساوی بدست آورده که هر سه بازی تحت هدایت فرهاد مجیدی بوده است.

دو تساوی استقلال و صنعت نفت در لیگ برتر نیز دارای نکات جالبی است. یکی از این مساوی ها، در دیداری جنجالی از هفته بیست و نهم لیگ هجدهم بدست آمد. جایی که آبی های پایتخت روی پاس خوب قایدی و ضربه تمام کننده روح الله باقری به گل برتری رسیدند ولی الوندی کمک داور جنجالی آن دیدار به اشتباه پرچم خود را بالا برد و اعتقاد داشت پیش از اینکه قایدی به باقری پاس بدهد، توپ از زمین بازی بیرون رفته است. آن بازی جنجالی نیز توسط محمدرضا اکبریان قضاوت شد که قرار است فردا داور این دیدار باشد. 

  

دیگر تساوی صنعت نفت و استقلال نیز در دیدار رفت فصل گذشته و در استادیوم آزادی به دست آمد جایی که آبی های پایتخت توسط سیداحمد موسوی به گل نخست بازی رسیدند و در دقیقه 82 محمد طیبی گل تساوی را وارد دروازه رشید مظاهری کرد. در آن مسابقه نیز صنعت نفت توسط طالب ریکانی به گل رسید که به اشتباه توسط کمک داور آفساید تشخیص داده شد و چنانچه این دو اتفاق در این دو بازی رخ نمی داد، شاهد هیچ نتیجه تساوی در دیدارهای دو تیم نمی بودیم.

 

 

 

۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید