کد خبر : ۱۲,۳۱۴
قلعه‌نویی: در صداقت و سلامت فردوسی‌پور شکی ندارم
  • «اعتقادم این است که باید به تیم ملی کمک کرد و بر همین اساس پس از گفت‌وگویی 10 دقیقه‌ای با کفاشیان به عضویت این کمیته فنی درآمدم.»
    امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان با این توضیح در مورد حضورش در کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «من با کفاشیان از زمانی که او در بانک مرکزی حضور داشت رفاقت دارم و دوستی ما به 20 سال پیش بازمی‌گردد. جمعه کفاشیان تماس گرفت و گفت که باید به فوتبال ایران کمک کرد. من هم اعتقادم همین است باید همیشه به تیم ملی کمک کنیم. پس از تماس کفاشیان و بحث و تبادل نظر 10 دقیقه‌ای من به عنوان عضو جدید کمیته انتخاب شدم. ما وقتی راجع به فوتبال صحبت می‌کنیم باید تمامی ارکانش را مورد توجه قرار دهیم. رسانه‌ها، باشگاه‌ها، هواداران و ... ارکان اصلی فوتبال هستند و باید پل‌های ارتباطی خوبی را بین این ارکان به وجود بیاوریم. نباید در بحث ملی به فکر منافع شخصی خودمان باشیم. من خودم بیشترین ضربه را از تیم ملی دیده‌ام و هم اکنون مجبوریم با 12، 13 بازیکن تمرین کنیم، اما این را پذیرفته‌ایم و به خاطر فوتبال کشور این شرایط را تحمل کردیم.» قلعه‌نویی قبول ندارد که این پست به نوعی حق‌السکوت است، چون او معتقد است هیچ‌وقت منتقد تیم‌ملی نبوده: «شما یک مصاحبه از من بیاورید که من از تیم ملی و قطبی انتقاد کرده باشم. متاسفانه گروهی هستند که ما هر کاری می‌کنیم انتقاد می‌کنند. من همواره در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که باید در تیم ملی آرامش حکمفرما باشد. آقایانی که این مسایل را مطرح می‌کنند یا این مصاحبه‌های من را نمی‌خوانند یا دوست دارند همیشه انتقاد کنند. من واقعا نمی‌دانم این آقایان این حرفها را از کجا در می‌آورند. البته این حرف‌ها برای من مهم نیست و من اصلا صحبت‌های آنها را هم نمی‌خوانم.»
    سرمربی سپاهان در مورد شیوه کاری خود در کمیته فنی می‌گوید: «به اعتقاد من، ما نباید درباره تیم ملی نظر بدهیم. اگر به عنوان عضو کمیته فنی انتخاب شده‌ایم باید با مسوولان فنی تیم همفکری کنیم و اگر بخواهیم اظهارنظر فنی داشته باشیم این دوگانگی به وجود می‌آورد. اعتقاد من این است که ما حق نداریم حتی پس از پایان جلسه درباره مسایل فنی مصاحبه کنیم. البته این نظر من است. با این حال همین که توانستیم کره جنوبی را پس از سالها در سئول شکست دهیم نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال کشور ما پیشرفت کرده است.»
    اما قلعه‌نویی به تازگی با حضور سیدجلال حسینی هم در تیم امید برای بازی‌های آسیایی موافقت کرده است: «نویدکیا تجربه تلخی برای سپاهان بود. می‌دانید که من قلبا غلامحسین پیروانی را دوست دارم. وقتی او با من تماس گرفت و گفت که ما به رحمتی و سیدجلال نیاز داریم من گفتم که اجازه بدهید با مسوولان باشگاه صحبت کنیم به او گفتم که دوست دارم تیم امید موفق شود و در این راه هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم. به او پیشنهاد دادم که رحمتی و مدافعی که نبودش برروی ما فشار زیادی وارد نمی‌کند را انتخاب کنیم. وقتی با باشگاه صحبت کردم باشگاه با حضور رحمتی موافقت کرد و سیدجلال هم خودش به من مراجعه کرد و گفت که دوست دارد به همراه تیم امید به گوانگجو برود. بر همین اساس دو روز پیش با پیروانی صحبت کردم و موافقت باشگاه سپاهان را با حضور این دو بازیکن اعلام کردم.» سرمربی سپاهان مخالفت باشگاه با حضور حسینی در تیم امید را تکذیب کرد و درواقع مصاحبه چند روز پیش بصیرت را زیر سوال می‌برد: «فکر می‌کنم باشگاه سپاهان در تمامی رشته‌ها 123 بازیکن ملی‌پوش در اختیار تیم‌های ملی قرار داده است و هیچ باشگاهی به این اندازه با تیم‌های ملی همکاری نداشته است.» و اما عادل فردوسی‌پور پیش از ظهر دیروز از سرمربی جراحی شده سپاهان عیادت کرد. آیا رابطه قلعه‌نویی و برنامه نود با این ملاقات بار دیگر بهبود پیدا می‌کند؟ قلعه‌نویی بدون پاسخ به این سوال در مورد ملاقاتش با فردوسی‌پور می‌گوید: «از قول من هم از عادل تشکر کنید. من به هیچ عنوان با خود فردوسی‌پور مشکلی ندارم و فقط از برنامه‌اش انتقاد کردم. در این ملاقات به او گفتم که فضای نود را به صورت منفی پیش نبرد و ترور شخصیتی نکند. البته او هم حرف‌هایش را در مورد برنامه زد و گفت که نود به هیچ عنوان دنبال تخریب شخصی نیست و فقط اتفاقات فوتبال ایران را بررسی می‌کند. با این وجود باز هم تاکید می‌کنم که در صداقت و سلامت فردوسی‌پور هیچ شکی ندارم و با خودش هم مشکل شخصی ندارم.»


۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۷:۲۸

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید