کد خبر : ۱۳,۴۹۱
على فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال گفت: به دلیل عدم استقبال از سوى کادر فنى قادر حسن را جذب نکردیم.وى درباره سفر به مالزى و تصمیمات گرفته شده در AFC، شرایط استقلال و ناکامى تیم امید در بازى هاى آسیایى صحبت هایى کرد که در ادامه مى آید:
فتح الله زاده: کادرفنى استقبال نکرد، قادر حسن را نگرفتیم
  • • درباره جلسات در مالزى صحبت کنید؟
    - بحث سهمیه هاى فدراسیون ها مطرح شد. قطرى ها مى خواستند یک سهمیه دیگر داشته باشند که اگر این اتفاق مى افتاد قضیه براى ایران مشکل ساز مى شد. من و عزیزمحمدى پیشنهاداتى دادیم. پیشنهاد من این بود که چون ویتنام نمى تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند به جاى منطقه بندى کردن فدراسیون ها از پلى آف استفاده شود تا از این طریق نماینده قطر هم شانس داشته باشد. سرانجام نظر من مورد تأیید قرار گرفت و ۴ سهمیه ایران ماندگار شد. البته قرار شد سال آینده که AFC براى بازدید و امتیازگذارى به کشورها سفر مى کند دوباره رأى گیرى صورت گیرد.
    • براى میزبانى فینال لیگ قهرمانان چه تصمیمى گرفته شد؟
    - قرار بر این شد براى مسابقات امسال بین ۲ تیم فینالیست قرعه کشى شود تا مثل امسال فینال در یک کشور بى طرف برگزار نشود.
    • به نظر مى رسد نداشتن نفوذ در AFC باعث شد ۲ بازیکن کاندیداى ایرانى براى بهترین بازیکن سال آسیا نتوانند به این مقام برسند؟
    - متأسفانه عدم ثبات مدیریتى در فوتبالمان باعث شده کرسى هاى AFC را از دست بدهیم. اکنون فارق بورزو ۲۰ سال است که در AFC سمت دارد اما تغییرات مداوم مدیریتى در فوتبال ما باعث شده نتوانیم نفوذ خوبى در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم و همین مساله ما را از سکوها دور مى کند. این را هم بگویم امتیاز فرهاد مجیدى و بازیکن استرالیایى هر دو ۶۰ بود اما بازى نکردن فرهاد مجیدى در تیم ملى روى تصمیم نهایى اعضاى رأى دهنده تأثیر گذاشته بود. همین که فرهاد مجیدى توانست جزو برترین هاى آسیا باشد افتخار بزرگى براى ایران و استقلال است. واقعیت این است که فدراسیون ما هم جزء ۳ فدراسیون اول آسیا بود اما آنچه مسلم است ما باید از تیم هاى خود حمایت کنیم. مثلا من به همین تیم المپیک اشاره مى کنم درست است در این رقابت هاى آسیایى چهارم شدیم اما آقاى پیروانى کار خوبى کرد تیمى را به این رقابت ها فرستاد که مى تواند در المپیک هم شرکت کند.
    • با وجود این ناکامى شما به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از این تیم و از کادر فنى حمایت مى کنید؟
    - به این دقت داشته باشید که از این تیم ۱۷ بازیکن مى توانند در المپیک لندن بازى کنند و این یک پوئن مثبت براى فوتبال ما است البته به شرط اینکه از این تیم حمایت شود. کره جنوبى هم در این رقابت ها قهرمان نشد اما شک نکنید این تیم در المپیک متفاوت از آنچه در بازى هاى آسیایى نشان داد، خواهد بود.
    • تیم امید با بدترین تدارکات به بازى هاى آسیایى اعزام شد. قبول دارید؟
    - بهتر است انصاف داشته باشیم و قبول کنیم که همیشه همه بازیکنان در اختیار کادر فنى نبوده است. همین که پیروانى این تیم را آماده کرده و مى تواند در المپیک شرکت کند یک کار ارزشى انجام داده است. البته این حرف من مانع از انتقاد مسائل فنى نیست. معتقدم باید از این تیم حمایت شود. مشکلات را برطرف کنیم تا به المپیک برسیم.
    • ناکامى تیم امید باعث شد در سایر رشته ها موضعگیرى نسبت به فوتبال زیاد شود.
    - به هر حال باید انتقادها را در نظر گرفت. از بدشانسى یا هر چیز دیگرى توفیقى در فوتبال نداشتیم و من امیدوار هستم که این ناکامى ها تأثیرى روى تیم ملى در جام ملت هاى آسیا نگذارد. هر چند که در فوتبال همه چیز زنجیره وار به هم وصل است.
    • بگذریم، فصل نقل و انتقالات بازیکنان خارجى تمام شد اما استقلال نتوانست بازیکنى بگیرد؟
    - بله درست است. متأسفانه نشات اکرم که در دقایق آخر با پیشنهاد خوب قطرى ها روبرو شد. البته اکنون تیم استقلال بد نیست و فقط باید براى لیگ قهرمانان آسیا تغییراتى ایجاد کنیم.
    • دلیل عدم حضور قادر حسن چه بود؟ شما بابت حضور او در ایران خیلى تلاش کردید؟
    - وقتى دیدم دوستان استقبالى نکرده اند و مدام مى گویند این بازیکن را فلانى آورده و این قضیه تبدیل به حاشیه مى شد دیگر به سمت او نرفتم.
    • منظور شما از دوستان کیست؟
    - کادر فنى خیلى رغبت نشان نداد و من هم آدمى نیستم که به خاطر یک بازیکن تیم را به حاشیه ببرم.
    • با توجه به این مسأله شما مجبور هستید از بازیکن ایرانى استفاده کنید و در ازاى جذب بازیکن ایرانى باید یک بازیکن خود را از دست بدهید؟
    - باید نظر پرویز مظلومى را بشنوم. ما قطعا تیم خود را تقویت مى کنیم اما اول باید نقاط ضعف خود را شناسایى کنیم.
    • شرایط را براى استقلال چطور مى بینید؟
    - پس از بازى اول مقابل شاهین بوشهر که جو داورى را براى ما درست کردند در بازى دوم با شاهین در جام حذفى به دلیل همین شرایط داور یک پنالتى براى ما نگرفت. آقاى مرادى یکى از بهترین داوران ماست که حتى باید از سوى AFC تقدیر شود و من اصلا ناراحت نیستم که این پنالتى را نگرفت و دیدید که بازى به وقت اضافه کشیده شد اما باز استقلال برد. به نظر من باید به تیم هایى مثل پرسپولیس و استقلال کمک شود تا به بزرگى خود ادامه دهند. یکى از فاکتورهاى مهم AFC براى حضور تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا حضور تماشاگر است. امیدوارم طورى تصمیم گیرى نشود که روز به روز بزرگى پرسپولیس و استقلال کم شود و مشتاقان این ۲ تیم کمتر شوند.
۷ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۸

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید