کد خبر : ۱۳,۵۰۹

غلامحسین پیروانی یکی از چهره‌های موجه و مقبول فوتبال ایران است که بخش عمده‌ای از محبوبیت‌ خود را مدیون صداقت و صراحت خود است فاکتوری که به نظر می‌رسد حداقل در مصاحبه بعد از شکست مقابل کره‌جنوبی به حراج گذاشته شده و در وادی توجیه کم‌رنگ‌تر از همیشه شده است. از هر کسی هم انتظار چنین حرف‌هایی را داشته باشیم، از شاغلام انتظار نداشتیم.
باخت تلخ است اما آیا نرفتن ما به جام‌جهانی بدتر از نتایج کسب شده توسط تیم امید نبود؟
شاغلام درست می‌گوید باخت تلخ است و نرفتن ما به جام‌جهانی هم بسیار بد و ناگوار بود ولی ایشان باید توجه داشته باشند که فوتبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی همواره روی سکو بوده و دو طلا و یک برنز گرفته بود و حالا مدال نگرفتن این تیم در نوع خود خیلی بد و البته غیرقابل مقایسه با ناکامی تیم ملی در راه صعود به جام‌جهانی است.
مقابل کره‌جنوبی خوب کار کردیم، اما بچه‌ها یادشان نبود فوتبال 90 دقیقه و حتی بیشتر از 90 دقیقه است. از همه بازیکنان راضی هستم. اگر دو باخت آورده‌ایم مقابل ژاپن و کره‌جنوبی بود که از بهترین‌های آسیا هستند.
ای کاش شاغلام در این مورد که چه کسی باید بازیکنان را پیرامون 90 دقیقه بودن فوتبال توجیه می‌کرد هم توضیح می‌دادند. صرف بهترین‌های آسیا بودن کره و ژاپن دلیلی بر باخت نیست به خصوص که در هر دو مسابقه از این بهترین‌های آسیا پیش بودیم و مقابل کره برتری سه بر یک را در نیم ساعت پایانی بازی با شکست چهار بر سه عوض کردیم.
هشت سال پیش که با تیم برانکو قهرمان شدیم تمام مهره‌های خوب را در اختیار داشتیم،‌وی علی دایی را که برای خود یک تیم است دعوت کرده بود. یحیی گل‌محمدی در این تیم حضور داشت. این نفرات کسانی بودند که در مقدماتی جام‌جهانی برای تیم ملی در حال بازی بودند. سالی که با منصور پورحیدری قهرمان شدیم،‌تیم بزرگسالان را اعزام کرده بودیم.
اینها دیگر توجیهات اعصاب خردکن هستند. در بانکوک 98 همه کشورها با بزرگسالان خود شرکت کرده بودند و هیچ تیمی امید نبود. در بوسان هم علی دایی بعد از بازی دوم به علت فوت پدرش مسابقات را رها کرد و به ایران برگشت. اگر آن موقع گل‌محمدی بهترین دفاع ما بود و در تیم امید حضور داشت، این دوره هم سیدجلال حسینی به عنوان بهترین دفاع ایران در تیم امید بود. در عین‌حال شاغلام مشخص نمی‌کند که منظورش مقدماتی کدام جام‌جهانی بوده است؟ چون از سال 2001 تا 2003 ما هیچ مسابقه مقدماتی جام‌جهانی نداشتیم!
ما هم اگر با تیم بزرگسالان وارد این مسابقات می‌شدیم در رتبه اول قرار داشتیم اما ما زیر 21 سال هستیم با سه بازیکن بزرگسال. می‌توانید شناسنامه بازیکنان را ببینید‌،همه متولد 68 و 69 هستند.
شاغلام عزیز می‌توانید بگویید کدام کشور با تیم بزرگسالانش آمده بود که ایران دومی‌اش باشد؟ مرد مومن این مسابقات مخصوص رده سنی امید است با سه بازیکن کمکی بزرگسال که البته ژاپن بدون استفاده از این سه نفر قهرمان شد. در مورد سن بازیکنان هم یا شما واقعیت را نمی‌گویید یا به شما اطلاعات غلط داده‌اند چون با بررسی شناسنامه‌ها مشخص می‌شود که شش بازیکن متولد سال 67 در تیم شما هستند. سینا عشوری (25/6/67) مسعود ابراهیم‌زاده (26/10/67) سیدرضا طلبه (17/12/67) آرش افشین (1/11/67) کمال‌الدین کامیابی‌نیا (28/10/67) سیدایمان موسوی (16/11/67)



۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۱:۵۴
کلیدواژه ها: گل 

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید