کد خبر : ۱۷,۱۲۸
علی دایی در نشست خبری پیش از مسابقه با ذوب‌آهن

علی دایی در نشست خبری پیش از مسابقه با ذوب‌آهن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا شما پرسپولیس را فراموش کردید، گفت:‌ ابتدا حلول ماه مبارک را تبریک می‌گویم، در ضمن درگذشت مرحوم داداشی را تسلیت می‌گویم و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در جامعه ورزش و در اجتماع نباشیم. در مورد سؤال شما باید بگویم هیچ‌کس نمی‌تواند پرسپولیس را فراموش کند. ما با این تیم بزرگ شده‌ایم، ‌کار کرده‌ایم و من خاطرات شیرینی با این تیم دارم. همیشه ارتباط دوطرفه‌ای با پرسپولیس داشتم و انشاءالله این ارتباط تا آخر عمر پابرجا خواهد بود اما به خاطر شغل و حرفه‌ای که دارم اکنون در این تیم نیستم و امیدوارم پرسپولیس موفق شود.

وی در مورد دیدار فردا با ذوب‌آهن اظهار داشت: تیم ما دیر جمع شده و نتوانستیم زمان مناسبی برای بدنسازی داشته باشیم. بازیکنانمان اگر چه از نظر بدنی عقب هستند اما از نظر شعور فوتبالی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. ذوب‌آهن در چند سال اخیر یکی از بهترین تیم‌های ایران بوده و همواره یکی از مدعیان است. متاسفانه بر اساس قرعه‌کشی باید با این تیم بزرگ بازی کنیم اما می‌خواهیم از همین بازی اول امتیازات لازم را کسب کنیم و از این بازی سخت و بزرگ سربلند بیرون بیاییم.

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد اینکه حبیب کاشانی اعلام کرده علی دایی طلبش را بخشیده و پولی نمی‌خواهد گفت: من هیچ وقت نمی‌خواهم در مورد این آقایان حرف بزنم. در مورد پرسپولیس حرف می‌زنم اما دوست ندارم در مورد این آقایان حرف بزنم و آنها از من مایه بگذارند. من در آن نامه که به باشگاه پرسپولیس نوشتم مبلغ پیشنهادی فصل جدید خود را به هواداران تقدیم کردم نه مطالبات پرداخت نشده‌ام را.

وی ادامه داد: این مسئله دو حالت دارد یا اینکه این آقایان که می‌گویند لیسانس حقوق دارند نمی‌توانند تشخیص دهند که مبلغ فصل جدید با مطالبات گذشته‌ام فرق دارد و یا در حالت دوم باز هم سیاسی کاری می‌کنند و می‌خواهند حق مرا پایمال کنند. من این مسئله را اکنون از شما شنیدم و علاقه‌ای ندارم حرف‌های آقایان را دنبال کنم. به این ماه مبارک قسم مصاحبه‌های آنها را نخواندم که ببینم چه می‌گویند اما من از باشگاه پرسپولیس طلبکارم و هم پاداش قهرمانی‌ام را نگرفته‌ام و هم حدود 40 تا 50 درصد از مبلغ قراردادم باقی مانده که نگرفته‌ام. البته باید حساب کتاب کنم باشگاه پرسپولیس چقدر به حساب من واریز کرده تا درصد طلبکاری‌ام مشخص شود.

دایی تاکید کرد: موقعی که از این حرف من که می‌گویم با مدیرعامل قانونی کار می‌کنم این طور استنباط می‌کنند که نمی‌خواهم کار کنم قطعا در مورد آن نامه هم چنین شائبه‌هایی به وجود می‌آورند. آنها وقتی من می‌گویم با مدیر عامل قانونی کار می‌کنم برداشت‌شان این است که من نمی‌خواهم کار کنم و حتما خودشان را غیرقانونی دانسته‌اند که چنین برداشتی کرده‌اند و از حرف‌های من انصراف را تلقی کردند.

این مربی تصریح کرد: نمی‌خواهم در مورد این مسئله زیاد حرف بزنم اما می‌خواهم ذهن مردم روشن شود. من سیاسی نیستم. سیاسی کاری هم بلد نیستم و نمی‌توانم خوب حرف بزنم اما آنها با الفاظ بازی می‌کنند و می‌خواهند هواداران را مقابل من قرار دهند در حالی که من تک تک آنها را دوست دارم و آرزو می‌کنم پرسپولیس بتواند خواسته‌های آنها را برآورده کند.

دایی در مورد اینکه راه‌آهن و نفت تهران به دلیل مشکلات، درخواست تعویق بازی‌هایشان در لیگ را داشتند گفت: این مسائل گذشته و دیگر نمی‌تواند به ما کمک کند. نمی‌خواهم به عقب برگردم اما ما درخواست کردیم یک یا دو هفته بازی‌هایمان را عقب بیندازند که با آن موافقت نشد. ما با تمام قدرت وارد لیگ می‌شویم و می‌خواهیم از بازی اول شروع خوبی داشته باشیم.

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید گروه‌بندی ایران در جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید،‌ گفت: گروه ایران یک گروه متوسط است و ایران شانس زیادی دارد که به جام جهانی برود. البته کار ما سخت است و نباید به اسم تیم‌ها نگاه کنیم ولی تیم‌هایی که با ایران همگروه شدند هیچ‌گاه حریف درجه یکی در آسیا محسوب نمی‌شدند و اکنون نیز شرایط همین گونه است. با این حال کار آسانی پیش رو نداریم اما نسبت به صعود به جام جهانی خوشبین هستم. با کار اصولی و درست می‌توانیم به جام جهانی برسیم.

دایی در مورد دیدار ایران و مالدیو و برتری یک بر صفر برابر این تیم اظهار داشت: از عملکرد تیم ملی برابر مالدیو راضی نیستم. من کی‌روش را قبول و او را دوست دارم. امیدوارم او موفق شود اما بازی ایران برابر مالدیو را در دیدار برگشت نپسندیدم. مالدیو هنوز اینقدر پیشرفت نکرده که ما بتوانیم آنها را یک بر صفر شکست دهیم. ما بد بازی کردیم البته بازی‌های اول است و طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد. من به آینده تیم ملی امیدوار هستم و همه ما از شما تا من نوعی باید به تیم ملی و کی‌روش کمک کنیم تا آرزوی مردم ما را برآورده کنیم.

سرمربی فصل گذشته پرسپولیس در مورد اینکه از جمع 4 تیمی که قرار بود در نشست خبری امروز در سازمان لیگ حاضر شوند فقط تیم راه‌آهن بود که به همراه کاپیتان و سرمربی حاضر شد و این نشان از نظم وی در راه‌آهن دارد، گفت: این اسمش نظم نیست، احترامی است که ما برای سازمان لیگ قائل هستیم. من همیشه این احترام را قائل بودم و انتظار داریم سازمان لیگ برای مان احترام قائل باشد. من در پرسپولیس که بودم در نشست‌های خبری حاضر می‌شدم و جوابگوی سؤالات خبرنگاران بودم. این به دلیل احترامی است که من برای خبرنگاران قائلم. البته در راه‌آهن نظم حرف اول و آخر را می‌زند و نظم مقدمه‌ای برای پیشرفت و پیروزی است.

دایی در مورد تشکیل وزارت ورزش و معرفی محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش اظهار داشت: نظر من نسبت به وزارت ورزش مثبت است. ورزش اگر می‌خواهد پیشرفت کند، باید وزارتخانه داشته باشد. من عباسی را از نزدیک نمی‌شناسم ولی به عنوان یک ایرانی آرزو می‌کنم که ایشان به عنوان وزیر ورزش انتخاب شوند و منشاء خیر باشند و به ورزش ما کمک کنند. مجلس نیز قطعا بهترین گزینه را برای وزارت ورزش انتخاب می‌کند. هر کس وزیر ورزش شود از او حمایت می‌کنم البته حمایت من نمی‌تواند کاری از پیش ببرد ولی خوشحال و امیدوارم که تکلیف وزارت ورزش روشن می‌شود.

دایی در مورد اینکه قصد دارد در تیم راه‌آهن نیز جوانگرایی کند گفت: شاید این اتفاقات در راه‌آهن منشا خیر است که ما زمان کمی در فصل نقل و انتقالات داشتیم. بنابراین از بازیکنان امید جوان استفاده خواهم کرد. من 4 بازیکن را از تیم امید راه‌آهن به تیم بزرگسال آوردم و همچنین چند بازیکن زیر 21 و 22 سال را به تیم بزرگسال آوردم و با حضور این بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه یک ترکیب خوب داشته‌ایم. سعی ما این است که راه‌آهن در فصل آینده در جدول رده‌بندی چند پله بالاتر بیاید و هر بازیکنی که خوب باشد از او استفاده کنیم. من از چند بازیکن جوان نیز تست گرفته‌ام.

دایی در مورد قانون سقف قراردادها عنوان کرد: با تمام احترامی که برای سازمان لیگ قائل هستم اما قانون سقف قرارداد را قبول ندارم. مگر می‌شود فاصله یک مربی که تیمش را قهرمان می‌کند با یک مربی که اخراج می‌شود یکی باشد؟ امیر قلعه‌نویی دو سال پیاپی تیمش را قهرمان کرد آن موقع او باید 350 میلیون بگیرد و مربی اخراجی نیز همین مبلغ را دریافت کند؟‌ آیا این انصاف و حق است؟ ابدا حقانیت نیست. شما هم با من همراه باشید. این مسخره است و نمی‌دانم اسمش را باید چه بگذارم. نمی‌شود برای توانایی افراد سقف بگذاریم. مگر توانایی آدم سقف دارد؟ توانایی فنی ما مربیان سقف ندارد که اگر این گونه است باید فاتحه‌اش را خواند زیرا دیگر نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود قلعه نویی با قهرمانی 350 میلیون بگیرد آن هم در حالی که با تیمش در آسیا خوب نتیجه گرفته است آن موقع به مربی اخراجی هم 350 میلیون بدهیم؟ این مغایر با تمام مسائل است. اگر سقف قرارداد وجود داشت تیم‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا به وجود نمی‌آمدند. این تیم‌ها در یک ردیف قرار می‌گرفتند و به هم نزدیک بودند. مگر می‌شود بین تیم پولدار و بی‌پول فرق نگذاشت؟ چنین مسائلی فقط در شوروی سابق دیده می‌شد. من جای دیگر چنین چیزی ندیدم.

دایی با اشاره به دستمزد مهدی رحمتی گفت: نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم اما مهدی رحمتی 5 سال است بهترین دروازه‌بان ایران است. آن موقع باید او 350 میلیون تومان بیگرد و دروازه‌بانی که رنگ تیم ملی را ندیده همین 350 میلیون را بگیرد. فرق بازیکن ملی پوش با سایر بازیکنان فقط 50 میلیون تومان است؟ سقف قراداد مشکلات دیگری مانند پول زیرمیزی را هم ایجاد می‌کند. ضمن اینکه به سازمان مالیاتی ضرر می‌زند و این سازمان نمی‌تواند مالیات واقعی را بر اساس قرارداد از بازیکنان بگیرد. سقف قرارداد شاید محاسنی داشته باشد اما معایبش بیشتر از محاسنش است و مانع پیشرفت فوتبال ما خواهد شد.

دایی در مورد اینکه در شروع لیگ کدام تیم‌ها را مدعی قهرمان می‌داند،‌ گفت: اجازه بدهید بازی‌ها شروع شود و سپس در این مورد صحبت کنم. اکنون نمی‌توان گفت چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند. شاید برخی تیم‌ها بازیکنان اسمی‌تر گرفته باشند اما فصل گذشته نشان داد جذب بازیکنان اسمی ملاکی برای قهرمانی نیست. کار گروهی تیم‌ها شرط است. اجازه بدهید من دو سه هفته اول لیگ را ببینم و سپس در مورد مدعیان قهرمانی اظهار نظر خواهم کرد.

۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۱۹:۰۴

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید