کد خبر : ۲۹,۲۶۰
با گذشت 10 هفته از لیگ دوازدهم استقلال هنوز نتوانسته به لحاظ شکل بازی انتظارات را برآورده کند و انتقادهایی به نحوه عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی وجود دارد.
تیم های امیر قلعه نویی معمولا در 4-5 هفته نخست قادر به اجرای دقیق خواسته های فنی نیستند اما به یکباره همه چیز دگرگون می شود. این ویژگی منحصربه فرد در دوره های قبل که امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال می نشست یا سرمربی تیم سپاهان بود دیده می شد اما در فصل دوازدهم با اینکه استقلال به لحاظ امتیازی از رقبا چندان عقب نیست اما استقلال از نظر فنی هنوز آن تیم دلخواه نشده است.
آخرین نمایش آبی ها در آبادان اما تا حدودی به تفکرات امیر قلعه نویی نزدیک بود. همین که تیم امیر قلعه نویی صاحب موقعیت های زیادی شد می تواند موید این ادعا باشد که آبی ها دارند آرام آرام به تفکرات سرمربی تیم خود نزدیک می شوند. استقلال در ورزشگاه تختی آبادان فقط 3 بار توپ را به تیر دروازه حریف کوبید، دوبار توپ از روی خط بیرون آمد و یکی دو موقعیت تک به تک هم با بی دقتی از کف رفت. دو بار هم که حملات استقلال به بار نشست و این تیم توانست دروازه حریف را باز کند. یکی از دلایلی که منجر به شکل گرفتن این نمایش شد چیدمان درست استقلال بود. امیر قلعه نویی تیمش را همان گونه راهی میدان کرد که در بازی با راه آهن دیده بودیم. در آن بازی نیز استقلال تا حدودی به تفکرات و خواسته های امیر نزدیک بود اما همچنان انتقاد هایی به روش بازی آبی ها وجود داشت. 
در آبادان نیز با اینکه استقلال موقعیت های زیادی را به دست آورد اما همچنان در زدن ضربات آخر دچار مشکلاتی است که به عینه می تواند این مشکلات را مشاهده کرد. امین منوچهری از دو قدمی توپ را به تیر دروازه می کوبد، سیاوش اکبرپور هم یک تک به تک را به سادگی از دست می دهد و یک بارهم توپ را به تیر می کوبد، شاید آنچنان از مدافعی مثل صادقی انتظار نمی رود که دروازه حریف را باز کند پس خرده ای به موقعیتی که او نیز به تیر دروازه کوبید نیست. اما از مهاجمان استقلال توقع بیشتری می رود.
تیم امیر قلعه نویی تا به حال فقط 8 بار موفق شده دروازه حریفان را باز کند. 8 گل در 9 بازی آمار قابل قبولی نیست هرچند که استقلال در خط دفاع تیم بسیار خوبی است و بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده است. استقلال عصر دوشنبه مقابل صبای قم قرار می گیرد و این بازی از جهات بسیاری مهم است. پیش از اینکه تعطیلات لیگ شروع بشود خط حمله آبی ها دوباره محک خواهد خورد و این بازی به نوعی آخرین فرصت قبل از آغاز تعطیلات لیگ است تا عملکرد هجومی خود را بهبود ببخشند. 

در بازی با صنعت نفت نشانه هایی از تیم دلخواه امیر قلعه نویی در میدان دیده شد اما بدون تعارف باید گفت که آن استقلال که چهارشنبه قبل نیز در آبان به پیروزی رسید هنوز تیمی نیست که از امیر قلعه نویی انظار می رود و چنانچه آبی ها نتوانند در بازی با صبای قم تعداد گل های زده خود را افزایش دهند همچنان انتقادهایی آن ها را تهدید خواهد کرد و این در پایان هفته یازدهم نمی تواند صورت خوشی برای استقلال داشته باشد./ش

۹ مهر ۱۳۹۱ ۰۷:۴۷

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید