کد خبر : ۲,۹۹۵
مراسم قرعه کشى فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صبح روز چهارشنبه برگزار شد تا تکلیف نمایندگان ایران در مصاف با حریفان آسیایى مشخص شود.این آیین به خودى خود اتفاقى مهم تلقى مى شود اما علاوه بر متن کار حاشیه هاى بسیار جذابى هم وجود داشت که بدون شک اطلاع از آن جذاب خواهد بود.
نگاهى به وضعیت ۴ نماینده ایران و حریفانشان در لیگ قهرمانان
  • استقلال و داغى که بر دل الاتحاد گذاشت
    گل دقیقه ۲+۹۰ علیرضا نیکبخت در ۱۴ دى ماه سال ۸۰ زمینه صعود استقلال به مرحله یک چهارم نهایى جام قهرمانى باشگاههاى آسیا را فراهم کرد و الاتحاد مغرور را با دستان خالى به خانه فرستاد تا تیمى که ۲ سال قبل از آن زمینه براى حذف استقلال در ورزشگاه آزادى را فراهم کرده بود این بار طعم تلخ ناکامى را بچشد.الاتحاد بعداً نیز توسط سپاهان و پاختاکور از رسیدن به مراحل پایانى لیگ قهرمانان باز ماند اما هنوز هم خاطره تلخ آن شکست مقابل استقلال از ذهن هواداران این تیم پاک نشده است. الاتحاد در ورزشگاه ملک عبدالله شهر ریاض از استقلال و سایر میهمانان خود پذیرایى خواهد کرد.
    شکست ناپذیرى مقابل قطریها
    نکته مهم دیگر در مورد استقلال، شکست ناپذیرى این تیم مقابل تیم هاى قطرى در دیدارهاى رسمى است. تاکنون هیچ تیم قطرى نتوانسته پسران آبى را در بازیهاى رسمى مغلوب کند وتیمهایى همچون السد، العربى، الریان بارها در داخل و خارج از خانه مغلوب استقلال شده اند.جالب اینجاست که حتى رسانه هاى گروهى قطر هم حضور تیم « ام صلال» در لیگ قهرمانان را جدى نمى گیرند و معتقدند این تیم ره به جایى نخواهد برد.
    برنامه دیدارهاى حریفان استقلال
    جمعه ۲۷ بهمن
    جام اتصالات امارات
    الجزیره الخلیج
    دوشنبه ۳۰ بهمن
    لیگ حرفه اى عربستان
    الاتحاد النصر
    جمعه ۴ بهمن
    لیگ قطر
    الریان ام صلال

  • پیروزی ومصاف با ناکامان
    پیروزی که به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شناخته مى شود حکایتى جالب در این مسابقات خواهد داشت. این تیم با الشباب عربستان و الغرافه قطر همگروه شد که هر ۲ طى سالهاى گذشته سابقه ناکامى مقابل تیمهاى ایران را داشته اند. به ویژه الشباب که ۲ بار توسط سپاهان از گردونه لیگ قهرمانان حذف شده است البته حریف چهارم سرخپوشان پس از جدال الشارجه امارات و دمپوى هند مشخص مى شود که البته هیچکدام در عرصه فوتبال آسیا حرفى براى گفتن نخواهند داشت.
    اعتراف تلویزیون قطر
    پیروزی درمسابقات رسمى آسیایى فقط یکبار مقابل تیم هاى قطرى مغلوب شده که آن هم به سال ۱۳۷۲ مقابل الریان بر مى گردد و قبل و پس از آن همواره قطرى ها را مغلوب کرده است. از سوى دیگر الغرافه سابقه شکست مقابل سایر تیمهاى ایرانى را نیز در کارنامه خود دارد.جالب است بدانید تلویزیون قطر بعد از پایان مراسم قرعه کشى بخت صعود الغرافه به مرحله یک هشتم نهایى را با وجود همگروهى با پیروزی والشباب بسیار پایین تلقى کرد و نشان داد که با حقایق موجود کنار آمده است.
    برنامه دیدارهاى آینده حریفان پیروزی
    دوشنبه ۳۰ دى
    لیگ حرفه اى عربستان
    الاتفاق الشباب
    شنبه ۵ بهمن
    لیگ قطر
    الخور الغرافه
    انتقام اصفهانى ها
    سپاهان براى سومین سال متوالى در این پیکارها حاضر مى شود و پرافتخارترین تیم کشورمان در لیگ قهرمانان محسوب مى گردد. این تیم بدون شک براى عبور از سد الشباب امارات و الاتفاق عربستان مشکل چندانى ندارد و از همین حالا براى برترى مقابل کوروفچى نقشه مى کشد تا انتقام ناکامى  سالهاى قبل را بگیرد. نکته حائز اهمیت در ارتباط با سپاهان وحشت تیم هاى عربستانى از همگروهى با این تیم است زیرا طلایى پوشان اصفهانى طى سالهاى قبل بارها عربستان را ناکام کرده یا باعث حذف آنها از گردونه لیگ قهرمانان آسیا شده اند.
    برنامه دیدارهاى حریفان سپاهان
    جمعه ۲۷ بهمن
    جام اتصالات امارات
    الوحده الشباب
    دوشنبه ۳۰ بهمن
    لیگ حرفه اى عربستان
    الاتفاق الشباب
    کارسخت صبا
    برخلاف ادعاى سایت اینترنتى AFC  که از گروه ۴ مسابقات ( گروهى که استقلال در آن حضور دارد) به عنوان گروه مرگ یاد مى کند، اغلب کارشناسان معتقدند، گروه A سخت ترین گروه مسابقات بوده و صبا باترى کار بسیار دشوارى را حتى با وجود صعود ۲ تیم از هر گروه پیش رو دارد. زیرا باید از سد بزرگانى همچون الهلال و پاختاکور بگذرد و الاهلى امارات هم تیم  آسانى تلقى نمى شود.نکته مهم اینکه « سامى الجابر» که هم  اکنون سرپرست الهلال عربستان محسوب مى شود.قرعه اى که تیمش در آن قرار گرفته است را دشوار توصیف کرد.
    برنامه دیدارهاى حریفان صبا
    جمعه ۲۷ بهمن
    جام اتصالات امارات
    الاهلى النصر
    دوشنبه ۳۰ بهمن
    لیگ حرفه اى عربستان
    الهلال الوطنى
    توضیح مهم: با توجه به برگزارى رقابت هاى جام خلیج فارس در عمان لیگ حرفه اى قطر و عربستان تا اواخر ماه جارى تعطیل است.

۲۱ دی ۱۳۸۷ ۰۸:۴۰

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید