کد خبر : ۳۰,۳۶۵
فتح‌الله‌زاده:اگر بر اساس حروف الفبا بود چرا من و رویانیان کنار هم بودیم
مدیر عامل باشگاه استقلال می گوید که عماد رضا ظرف چند روز آینده به ایران می‌آید تا کارش با استقلال نهایی شود. او همچنین از بازگشت فابیو جان واریو طی روزهای آینده هم خبر داد. فتح‌الله‌زاده از جلسه‌ای با رییس فدراسیون عراق وهمکاری با باشگاه "نفت وسط" این کشور خبر داد.

علی فتح‌الله‌زاده که چند روز قبل در بازگشت از سفر کربلا خبر حضور عمادرضا در استقلال را برای هواداران استقلال سوغاتی آورد درباره این بازیکن، صدرنشینی استقلال، علت ترک جلسه مجمع فدراسیون، مسائل مختلف پیرامون باشگاه صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

* از سفرتان به عراق صحبت کنید، گویا علاوه بر مذاکره با عمادرضا خبرهای دیگری هم در این سفر بود.
من در این سفر ملاقاتی با رییس فدراسیون عراق داشتم. او وقتی شنید که در عراق هستم از بغداد به نجف آمد و یک‌شب ما را مهمان کرد. در دیداری که با هم داشتیم درباره فوتبال عراق و ایران صحبت کردیم و اینکه چطور این دو کشور دوست و برادر می‌توانند به هم کمک کنند. او علاقه دارد که در رده‌های امید و پایه مراوده بیشتری وجود داشته باشد. با توجه به صحبت‌های خوبی که انجام شد آن را مثبت ارزیابی می‌کنم و آن‌ها را به اطلاع کفاشیان هم می‌رسانم.

علی فتح‌الله‌زاده
* علاوه بر این موضوع برنامه دیگری را هم پیگیری کردید؟

با تیم نفت وسط که تحت حمایت شهنازی، وزیر نفت عراق است و آن‌ها اسپانسر این تیم هستند درباره پروژه دو جانبه‌ای صحبت کردیم. این تیم برای نجف است و قهرمان عراق شده و به لیگ قهرمانان هم راه پیدا کرده است. در آینده نزدیک هم قصد داریم که با تیم کربلا پروتکلی را امضا کنیم. در کنار این‌ها با عماد رضا هم جلسه گذاشتیم که مثبت بود و قرار است که این بازیکن در روزهای آینده به تهران بیاید.
* باشگاه سپاهان اعلام کرده که عماد رضا با آن‌ها قرارداد دارد و برای پیوستن او به استقلال باید از سوی آن‌ها رضایت‌نامه عمادرضا صادر شود. آیا با سپاهانی‌ها مذاکره‌ای انجام دادید؟

لزومی ندارد که با سپاهان صحبت کنیم. اگر برای بستن قرارداد او مشکلی وجود دارد یا قرار است که رضایت‌نامه‌ای صادر شود خود عمادرضا باید پیگیری کند و ما وارد حاشیه نمی‌شویم. دنبال راهکاری هستیم که عمادرضا را جذب کنیم و قطعا او را به خدمت می‌گیریم.
* معمولا استقلال با جذب بازیکنان عراقی دچار مشکل شده است هرچند که عماد رضا سال‌ها در لیگ ایران بازی کرده و شناخته شده است اما آیا فکر نمی‌کنید مانند عراقی‌هایی که در گذشته به فوتبال ایران آمده‌اند رضا هم برای باشگاه مشکل‌ساز شود؟
همان طور که شما گفتید عمادرضا سال‌ها در لیگ ایران بازی کرده و قابلیت‌هایش مشخص است. بنابراین مشکلی وجود ندارد. شما به من بگویید در ایران کدام تیم عمادرضا را نمی‌خواهد؟ همه به دنبال او هستند بنابراین به حاشیه نمی‌رویم و ان‌شاءالله در تلاشیم که او را جذب کنیم تا در خط حمله به ما کمک کند و زوج خوبی برای مهاجمان باشد.

علی فتح‌الله‌زاده
* جانواریو یکی از بازیکنانی است که هواداران استقلال وضعیت او را پیگیری می‌کنند. او چه زمانی به ایران برمی‌گردد؟

یکی از افتخارات من این است که هواداران به من اعتماد دارند و یک دلیل اعتماد هم این است که حقیقت را به آن‌ها می‌گویم تا الان موضوع پیش نیاید که درباره آن به هواداران دروغ بگویم. درباره توزی هم از همان ابتدا حقیقت را به هواداران استقلال گفتم. توزی به شکل بدی رفت. به جای اینکه خودش یا مدیر برنامه‌هایش بیاید و صحبت کنیم به شکل دیگری برخورد کرد اما مشکل جانواریو مسائل مادی نبود. همین که تا الان صبر کرد لطف کرده است. او به مرخصی رفت و می‌خواست برگردد که فرزندش بیمار شد و مجبور شد که بیشتر بماند. فابیو جانواریو تا چند روز دیگر به ایران برمی‌گردد.

* گفته می‌شود که 140 هزار دلار به او پرداخت می‌کنید؟
مبلغ در قرارداد مشخص است و طبق آن بخشی از قرارداد را پرداخت می‌کنیم. خیلی وقت پیش باید این مشکل مالی حل می‌شد اما به محض اینکه به ایران بیاید پولی که باید به او پرداخت می‌کنیم.
* فریاد شیران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شما باید پولش را پرداخت کنید.

سوال بعدی لطفا

* شما و رویانیان مجمع فدراسیون فوتبال را به نشانه اعتراض ترک کردید و پس از آن اعلام شد که رفتن شما به دلیل این بود که افراد بر اساس کسوتشان در جلسه نشسته بودند و کفاشیان هم گفت که صندلی‌ها بر اساس حروف الفبا چیده شده است.
اولا وقتی آدم یک کار بدی انجام می‌دهد بهترین کار این است که عذرخواهی کند چون دروغگو دستش رو می‌شود. مگر نمی‌گویند که صندلی‌ها را بر اساس الفبا چیده‌اند پس سنخیت استقلال و پرسپولیس با الفبا چیست؟ اگر بر اساس الفبا و نام افراد بود پس چرا من و رویانیان کنار یکدیگر بودیم. این مسئله‌ای که اعلام شد دروغ بود. من از همه مدیران باشگاه‌ها عذرخواهی می‌کنم. من و رویانیان خود را برتر از کسی نمی‌بینیم. حتی مدیر گهر هم که جدیدا آمده مانند خودمان است. حرف ما این است که اگر بر اساس الفبا هم چیده شده باشگاه‌ها در راس قرار بگیرد. کسوت باشگاه‌ها در نظر گرفته نشد. مشکلی ندارد که به ریش‌سفید احترام نمی‌گذارند ولی بر اساس نام باشگاه‌ها در حروف الفبا بچینند. این برخورد درست نبود اما به خاطر احترام به کفاشیان همین قدر کفایت می‌کند.

* از طرفی هم گفته شد به دلیل اینکه وزارت ورزش موافق برگزاری انتخابات نبود و استقلال و پرسپولیس هم وابسته به وزارتخانه هستند جلسه را ترک کردید.
خیر این کذب محض است. وزیر ورزش در کار این باشگاه‌ها دخالتی ندارد چرا که اگر قرار بود دخالتی انجام شود در زمان انتخاب رییس فدراسیون این اتفاق می‌افتاد ولی همان موقع هم من به کفاشیان رای دادم. این گونه نیست و این موضوع به نوعی مغلطه است.
* از موضع مجمع بگذریم و درباره پیروزی استقلال و برابر گهر و صدرنشین شدن تیم‌تان صحبت کنید.
صدرنشینی ما از چند جهت حائز اهمیت است. یکی به دلیل اینکه در شرایط مالی نه چندان خوبی بودیم. دوم اینکه تلاش بی وقفه بازیکنان استقلال بوده. آن‌ها با تمام توان کار کردند و لازم است به دلیل اینکه قراردادشان دیر پرداخت ولی صبوری کردند تشکر کنم و ممنونم که به من اطمینان کردند. با وجود نداشتن چند بازیکن مانند توزی، جانواریو و زندی که از جمع ما جدا شد توانستیم به صدر برسیم. روی هم رفته این برد حاصل کار جمعی است. لازم است از قلعه‌نویی هم تشکر کنم که در مقطعی سخت با تمام وجود کار کرد و مهم‌تر از همه باید از هیات مدیره تشکر کنم. هرچند از نظر مالی هنوز به چیزی نرسیدیم ولی تلاشی که تاکنون انجام شد قابل تقدیر است و جا دارد از نجف‌نژاد که به عنوان رییس هیات مدیره محکم پشت مدیرعامل ایستاد، همچنین رضایی و شهریاری هم که پا به پای ما آمدند تشکر کنم. از افشارزاده هم تشکر می‌کنم. هرچند که از جمع ما جدا شد ولی در زمان حضورش هم پیشنهادهای خوبی داد. از معاونان و سایر افراد هم تشکر می‌کنم و باید بگویم که من کمترین نقش را داشتم. کارمان سخت است ولی امیدوارم بتوانیم صدرنشینی‌مان را حفظ کنیم و برای هواداران‌مان جام کسب کنیم.
* در هیات مدیره برنامه‌ریزی خاصی درباره باشگاه انجام داده‌اید؟
یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار هیات مدیره قرار دارد که به صورت مقطعی درآمدزایی شود. در برنامه درازمدت هم تلاش می‌کنیم بنگاه‌های اقتصادی را برای استقلال تشکیل دهیم. سومین برنامه هم ساخت استادیوم 40 هزار نفری است که در برنامه آتی ما قرار دارد.
* قرار بود برای استادیوم زمین به شما داده شود کار آن به کجا رسید؟
مذاکرات در حال پیشرفت است. چند زمین را دیدیم. ان‌شاءالله در جلسه هفته آینده بررسی و یکی از زمین‌ها را انتخاب می‌کنیم.
* وضعیت مالکیت کمپ استقلال چگونه است؟ دیروز اعلام شد که این کمپ متعلق به وزارت ورزش و جوانان است.

متاسفانه سال‌ها حمله شد که زمین برای استقلال نیست و نمی‌توان در این زمین ساخت و ساز کرد. حالا که ما کمپ را ساختیم سکو زدیم، زمین فوتبال، ساختمان پزشکی و اداری را هم احداث کردیم می‌گویند که زمین برای وزارت ورزش است. مگر گفتیم که زمین برای فتح‌الله‌زاده است؟ مشخص است که این زمین برای وزارت ورزش است. خود استقلال متعلق به این وزارتخانه است، بنابراین زمین هم متعلق به آن‌هاست. حالا آن را به استقلال داده‌اند تا تمرین‌ها خود را انجام دهد. حال که یک مدیر پیدا شد و پس از 30 سال این زمین را ساخت تا سالی 500 میلیون اجاره زمین داده نشود کار بدی کرده است؟ چقدر باید کم تحمل باشیم که اعلام کنیم فتح‌الله‌زاده گفته دو ماهه پایان کار می‌گیرد ولی حالا که چند روزی تاخیر افتاده است افرادی که می‌گفتند این زمین برای استقلال نیست می‌گویند چرا پایان کار گرفته نشده است. ما به زودی پایان کار می‌گیریم و خبرش را از طریق رسانه‌ها به هواداران اعلام خواهیم کرد. درست است کمی تاخیر افتاد ولی حتما تا چند روز آینده پایان کار کمپ را هم می‌گیریم./ش

۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۱۳:۳۲

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید