کد خبر : ۳۲,۹۰۳
رییس سازمان کنترل کیفیت هوا گفت: در زمان بازی تیم های استقلال و سایپا شاخص آلودگی هوای تهران 180بود، در حالیکه در روزجمعه گذشته که دیدار پرسپولیس – گهر لغو شد این شاخص 130 بود.
ˈیوسف رشیدیˈ درمورد لغو دیدار پرسپولیس - گهر در هفته بیستم این رقابت ها افزود:روز جمعه شاخص آلاینده‌ها در تهران 130 بود، در حالی که در روز بازی استقلال و سایپا (هفته نوزدهم ) این شاخص 180 بود اما بازی برگزار شد. 

وی تصریح کرد:دراین باره قانون اجرا نمی‌شود وکلا سلیقه‌ای عمل می‌شود؛ چه در مورد تعطیلات تهران و چه در مورد تعطیل کردن مسابقات.

به دنبال تصمیم گرفته شده از سوی استانداری تهران در خصوص آلودگی هوا و طرح موضوع در کمیته اضطرار فدراسیون فوتبال، تمامی مسابقه های رسمی فوتبال در استان تهران در روزهای جمعه و شنبه (15 و 16 دی ماه) لغو شد.

بنابراین،دیدارهای تیم های فوتبال پرسپولیس تهران با گهردورود، راه آهن تهران باسپاهان اصفهان و پیکان تهران با داماش گیلان در هفته بیستم مسابقه های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران نیز به دلیل آلودگی هوای تهران لغو شد.

اما دیدار تیم های استقلال و سایپا درهفته نوزدهم روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش ایرنا این صحبت ها در برنامه 90 دوشنبه شب صورت گرفت.

غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ که مهمان حضوری این برنامه بود،درمورد لغو چند بازی از لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا گفت: دراین ماجرا ما مقصر نیستیم.می‌خواستم بازی‌ها را برگزار کنم اما فدراسیون فوتبال و شورای تامین به این نتیجه رسیدند که مسابقات تهران لغو شود. این دو ارگان می‌توانند بازی‌های لیگ را لغو کنند.

درادامهˈبهرام صناعیˈرییس سازمان هواشناسی کشورهم در مورد تعطیلی مسابقات تهران گفت: این یک تصمیم جمعی بود که در آن وزارت بهداشت، استانداری، شهرداری و سازمان‌های دیگر دخیل بوده‌اند

دراین برنامه صحنه‌های کوتاهی از بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن پرداخت و در ادامه مراسم اهدای توپ طلای فوتبال به تصویر کشیده شد.

پخش برنامه دیشب نود با مراسم انتخاب بهترین‌ های فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)همزمان بود، به همین دلیل و با توجه به اهمیتی که این مراسم نزد فوتبالدوستان داشت، بخش‌هایی از این مراسم در این برنامه طور زنده پخش شد.

درمراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که دیشب در زوریخ سوییس برگزار ‌شد،چهره‌های نامدار دنیای فوتبال حضور داشتند که علی دایی، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان عضو کمیته فنی فیفا در آن حضور داشت.

علی دایی ساعاتی بعد از انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان با برنامه نود گفت وگو کرد.

درابتدای این برنامه لحظه اهدای توپ طلا به مسی توسط کاناوارو نشان داده شد. دقایقی بعد تماسی تلفنی با علی دایی در زوریخ برقرار شد و آقای گل فوتبال جهان که خود به لیونل مسی رای داده بود، درخصوص مراسم صحبت کرد و گفت: این مراسم خیلی باشکوه برگزار شد. اکثر چهره های سرشناس فوتبالی جهان دران حاضر بودند. نکته جالب توجه این بود که بعد از اهدای جایزه بهترین بازیکن به لیونل مسی، بیش از 2 یا 3 دقیقه ، تمام حاضرین در سالن ایستاده برای لیونل مسی کف زدند.

دایی گفت: سال های قبلی را هم که او این جایزه را برده بود، از نزدیک دیده ام اما این بار تشویق حاضرین با گذشته خیلی فرق داشت. خود مسی هم در حرف هایش گفت نمی توانم صحبت کنم، این قدرخوشحالم که نمی توانم چیزی بگویم.برای چهارمین بار بهترین بازیکن سال جهان شدن واقعا باشکوه است.

دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش رونالدو به انتخاب مسی چه بود؟ گفت: اتفاقا در آن لحظه به رونالدو توجه کردم. او حسابی ناراحت شد. جالب اینجاست که وقتی هم مسی داشت حرف می زد از اینیستا تشکر کرد وگفت افتخار می کند که با اینیستا هم بازی است. ولی اوهیچ اسمی از رونالدو نیاورد.

وی سپس به تعریف و تمجید از مسی که برای چهارمین بار توپ طلا را برد هم پرداخت: رونالدو یک بازیکن خیلی خوب است اما مطمئنا کلاس فوتبال مسی خیلی تفاوت دارد.اواین چهارمین جایزه را برای رکوردهایی که امسال زد، به دست آورد وبه نظر خود من هم اگر قرار بود او انتخاب نشود باز این حق اینیستا می شد که جایزه را ببرد نه رونالدو. 

درادامه این برنامه خبر و تصاویر قهرمانی تیم نونهالان پرسپولیس به تصویر کشیده شد. تیمی که توانست در مالزی به نایب قهرمانی برسد. 

حمید استیلی رئیس آکادمی پرسپولیس هم که در مالزی به سر می برد در این برنامه از شرایط تیمش گفت. 

با بررسی سابقه بازیکنان نونهال پرسپولیس مشخص شد که این بازیکنان، یاران تیم نونهالان ایران هستند. تیمی که زیر نظر قنبرپور اداره می شود. 

استیلی در این باره گفت:این تیم در دو سال گذشته حتی یک سفر خارجی هم نداشته. قبول دارم که ما نباید بازیکنانی غیر ازبازیکنان خودمان را می بردیم ولی به هر حال همه هزینه های سفر را ما دادیم و برای اولین سفر خارجی، تجربه خوبی بود برای این بچه ها.درآینده تیم تکمیل شده خودمان را هم به این بازی ها می بریم. 

غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ درادامه این برنامه افزود:در صددیم سقف قرارداد را برداریم و مثل فوتبال حرفه ای دنیا پیش برویم. باید با کمک همه کارشناسان کاری کنیم که قراردادها شفاف وصادقانه باشد.ازخانواده فوتبال می خواهیم صادقانه میزان بودجه خود را عنوان کنند تا همه مسائل شفاف باشد.

درادامه نیز گزارشی از مسابقات مختلف لیگ دسته یک پخش شد و بهروان در خصوص این لیگ صحبت هایی ارائه داد.

بهروان در صحبت های پایانی خود عنوان کرد: بیش از 90 درصد بدنه کشور بازنشسته هستند، من نیز یکی از این افراد هستند. من استعفا نداده ام و استعفا هم نمی دهم، نامه ای به آقای کفاشیان داده ام تا وضعیت مرا مشخص کنند.

دراین بخش از برنامه شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی در ارتباط تلفنی عنوان کرد: در هیچ کجای اساسنامه نیامده که فردخاطی بایدعذرخواهی کند،آقای بهروان به عنوان نایب رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ باید جلوی این احکام را بگیرند.

وی ادامه داد: اگر قرار است چنین حکمی باشد باید در مورد تمام مربیان باشد نه عده ای خاص! بطور مثال طی هفته های اخیر مدیر عامل های برخی تیمها صحبت هایی کرده اند که خیلی بدتر از صحبت های احمدزاده است ولی برخوردی با آنها نشده است.

وی افزود: در این میان کربکندی ها و احمد زاده ها قربانی می شوند تا آقایان بگویند که ما هم اقتدار داریم! متاسفانه ما در ناهنجاری های فوتبال قهرمانیم!/ش

۱۹ دی ۱۳۹۱ ۰۸:۳۸
ایرنا |

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید