کد خبر : ۹,۸۸۸
فوتبال چقدر باید هزینه ناآگاهی شما را بدهد؟! / بدهکارکسانی هستیدکه برای حضور درتیم ملی بایدپول می‌دادند

سرمربی تیم فوتبال سایپا که به کمیته انضباطی احضار شده، خطاب به رییس فدراسیون فوتبال گفت: آقای کفاشیان! من کارم را بلدم و این شما هستید که درس‌ات را بلد نیستی.

محمد مایلی‌کهن درباره‌ی احضارش به کمیته انضباطی گفت: کمیته انضباطی یعنی دادگاه انضباطی فوتبال که همه اعضای خانواده فوتبال را در بر می‌گیرد. درست است که کمیته انضباطی از رییس فدراسیون فوتبال حکم می‌گیرد اما کمیته‌ی مستقلی است و اگر کسی شکایتی دارد باید در جلسه هم شاکی و هم متشاکی شرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که کفاشیان گفته صحبت‌های شما شخصیت حقوقی رییس فدراسیون فوتبال را زیرسوال برده است، گفت: مگر کسی می‌تواند به شخصیت حقوقی رییس فدراسیون فوتبال توهین کند. من حتی به شخصیت حقیقی ایشان هم توهین نکردم. من تنها گفتم که به خاطر مردم و مملکت و به خاطر خودش از فدراسیون فوتبال استعفا بدهد. حتی معتقدم هر چقدر این کار دیرتر انجام گیرد به لحاظ فنی و اقتصادی ضررهای بیشتری متوجه فوتبال ایران می‌شود.

مایلی کهن درباره اینکه کفاشیان گفته او نمی‌تواند درباره‌ی رفتن یا ماندن کسی در فدراسیون فوتبال اظهارنظر کند و این مجمع است که باید در این‌باره تصمیم‌گیری کند، گفت: اتفاقا من به مسایل مجامع و فدراسیون‌ها بیشتر از کفاشیان آگاه هستم. ایشان آگاهی از این مسایل ندارند. در سالی که من سرمربی تیم امید بودم و ایشان معاون سازمان تربیت بدنی بود مرتب علیه من صحبت می‌کرد و می‌گفت که مایلی کهن را برکنار می‌کنیم و من هم در پاسخ می‌گفتم اگر کسی قرار است درباره سرمربی تیم امید تصمیم‌گیری کند این فدراسیون فوتبال است و نه سازمان تربیت بدنی.

وی افزود: برای من جای تعجب دارد که چطور کفاشیان با وجود سال‌ها حضورش در ورزش اشرافی به مسایل مجامع و فدراسیون ندارد. نمی‌دانم که آیا باید مثل ایشان بخندم یا گریه کنم. در برنامه جمعه شب ورزش از نگاه دو و هنگامی که بحثی میان کفاشیان و آشتیانی به وجود آمده بود کفاشیان به خوبی نشان داد که هنوز در حال و هوای فدراسیون دوومیدانی است و مدام می‌گفت نفر اول، دوم و سوم به همراه نفر اول جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند. من از حرف‌های او خجالت کشیدم. او هنوز نمی‌داند که در فوتبال نفر وجود ندارد و باید از کلمه تیم استفاده کند. او می‌گوید که من به شخصیت حقوقی رییس فدراسیون فوتبال توهین کردم. کی چنین توهینی صورت گرفته است؟

مایلی کهن افزود: می‌گویند کفاشیان صداقت دارد، اما من می‌گویم کفاشیان صداقت هم ندارد. آدم صادق که نباید دوگانه صحبت کند. در مورد فاتح تریم یک بار کفاشیان گفت که من تریم را نمی‌شناسم و در مقطعی بعد گفت که برای گرفتن مشورت با تریم صحبت کرده‌اند. آقای کفاشیان اگر شما مشاور می‌خواستید چرا از ابتدا صادقانه حرف نزدید.

وی ادامه داد: ما باید چقدر هزینه عدم آگاهی و درایت ایشان را در ورزش و فوتبال بپردازیم. کفاشیان سال‌ها رییس فدراسیون دوومیدانی بود و من هم در آن زمان قائم مقام دفتر مشترک فدراسیون‌ها بودم. در 17-18 سالی که کفاشیان رییس فدراسیون دوومیدانی بود رکوردهای ورزشکاران‌مان تا حد بسیار زیادی نزول پیدا کرد و سطح رقابت‌ها به پایین‌ترین حد ممکن رسید. وقتی محمدرضا رحیمی که هم‌اکنون معاون اول رئیس‌جمهور است به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد ظرف یکی دو سال توانست بسیاری از ورزشگاه‌های ایران را به پیست‌های تارتان مجهز کند و این کاری بود که کفاشیان در مدت مدید حضورش در فدراسیون نتوانست انجام دهد.

مایلی کهن افزود: کفاشیان در المپیک آتن دبیرکل کمیته ملی المپیک بود. دبیر کل کمیته ملی المپیک یعنی اجرایی ترین فرد ورزش برای المپیک. ما در مسابقات آتن ضعیف‌ترین نتایج تاریخ را گرفتیم این در حالی بود که هزینه‌ بسیاری انجام گرفته بود و همه اتفاقات به دلیل عدم آشنایی او با مسایل ورزشی بود.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت فدراسیون فوتبال گفت: در شرایطی که در همه جای دنیا فوتبال به مردم و دولت‌ها کمک می‌کند اما از زمانی که کفاشیان به فدراسیون فوتبال آمده دولت دارد مدام از جیبش برای فوتبال خرج می‌کند و ما باز هم به خاطر عدم آگاهی و درایت کفاشیان می‌بینیم که این پول‌ها هدر می‌رود.

مایلی کهن افزود: اشخاصی را که باید برای حضور در تیم ملی پول می‌دادند، با قراردادی سفید به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردید و این قرارداد سفید تبدیل به دریافت میلیاردها تومان شد و الان هم می‌بینید که این فرد مدعی است که چرا پولش را به طور کامل دریافت نکرده است. جالب اینجاست که کفاشیان می‌گوید تمام پولش را می‌دهیم. آقای کفاشیان آیا شما حاضرید از جیب خودتان 5 ریال برای فوتبال خرج کنید؟

وی به زمان حضورش در تیم امید اشاره کرد و گفت: زمانی که سرمربی تیم امید بودم از گروه ما یک تیم به المپیک صعود می‌کرد و تیم ایران با وجود اینکه در رده دوم قرار داشت نتوانست به المپیک برود. دوره بعد پس از من بگوویچ را با 50 برابر مبلغ قراردادم به تیم امید آوردند و در شرایطی که دو تیم از هر گروه صعود می‌کردند تیم ایران به مرحله بعد صعود نکرد.

مایلی کهن افزود: برای من جالب است که کفاشیان می‌خواهد به من درس مجامع بدهد. من زمانی که قرار شد انتخاب روسای فدراسیون‌ها از حالت انتصابی خارج شده و انتخابی بشود یکی از کسانی بودم که زیر آن مصوبه را امضا کردم و بعد کفاشیان می‌خواهد به من درس بدهد. آقای کفاشیان! بنده درسم را بلدم و این شما هستید که درس‌ات را بلد نیستید. من از عدم آگاهی شما به مسایل خجالت می‌کشم. ما اشتباه کردیم که گفتیم کفاشیان ورزشی است. افراد غیرورزشی هم می‌دانند که تیم با نفر فرق می‌کند. کفاشیان بداند که من با شوخی و خنده از این مسئله نمی‌گذرم. در کارهایم جدی‌ام. اگر شده بست جلوی در فدراسیون می‌نشینم تا حق مردم و ملت را بگیرم. ما گفتیم که کفاشیان به خاطر مردم و ملت استعفا بدهد. این کجایش بی‌احترامی است؟ این بی‌احترامی است یا اینکه در یک برنامه تلویزیونی رییس فدراسیون را دروغگو خطاب می‌کنند.

مایلی کهن ادامه داد: من پتانسیل فوتبال این مملکت را می‌شناسم و از دید من فوتبال یک بازی نیست. فوتبال حتی دیگر ورزش هم نیست. فوتبال یک فرا ورزش شده. اگر شما به دنبال تبلیغ برای مملکت‌تان هستید بهترین راه این است که تیم ملی در مجامع بین‌المللی شرکت کند و مقام کسب کند. اگر شما به دنبال درآمدزایی هستید بهترین راه فوتبال است. اگر شما به دنبال شادابی و نشاط جامعه هستید بهترین راه فوتبال است. اگر به دنبال احترام به قانون هستید وقتی می‌گویید قاضی بالاترین نفر در ورزش است و حتی اگر اشتباه کند حق اعتراض ندارید این یعنی احترام به قانون

۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۱۳
کلیدواژه ها: پارس 

فتو فرهادی - طرح بلایند - 1200-800   تبلیغات رادکام

اظهار نظر خوانندگان

  • خواهشمند است نظر خود را تا حد ممکن به زبان فارسی بنویسید .
  • نظرات توهین آمیز ، تکراری و غیر مرتبط منتشر نخواهد شد .
  • نظرات ارسالی بعد از تایید منتشر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای نظرات به عهده اظهار نظر کننده و قابل تعقیب می باشد . 

تعداد کاراکتر باقیمانده: 2000
نظر خود را وارد کنید