گپ جدی با همه

Avatar حسین امیری
گپ جدی با همه
By   حسین امیری   3464 Day ago
سلام دوستای خوب و با اخلاقم
محرم رو بهتون تسلیت میگم.
یه حرف کاملا جدی باهاتون دارم.درسته ما تو محرمیم و باید حرمت امام و یارانشو نگه داریم.اما آیا کسی 7 آبان یادش بود؟آیا کسی به پادشاه پادشاهان توجهی کرد؟
7آبان تولد کورش کبیر بود.
اما هیچ عمل یا توجهی از کسی ندیدم.
چرا واقعا چرا؟
چرا تو ترکیه مسیر پیاده روی کورش بزرگ رو به یه خیابون تبدیل کردن و اسمشم گذاشتن کوروش(اورشلیم)؟
چرا تو انگلستان یه خیابون باید به اسم کورش کبیر باشه؟
چرا آوازه و بزرگی کورش کبیر باید به استرالیا کشیده بشه و یه میدان(فلکه)به اسمش باشه؟
حتی تو اسراییل هم جا داره و اسمش رو خیابونی هست.
چرا تو همه تقویم ها اسم کورش هست اما تو ایران کشور خودش هیچ جایی نباید داشته باشه؟
چرا حتی تو تقویمی که خودش ساخته جایی نداره؟
چرا تو تاریخ کشور خودش باید حذف بشه؟
چرا؟
چرا؟
چرا؟


Avatar میرودود سیدمحمدی
By   میرودود سیدمحمدی   3464 Day ago
​مقایسه سیدالشهدا با کوروش یا هرکس دیگه جفایی بس عظیم است. هزاران هزار کوروش فدای نام حضرت حسین(ع). سیدودود
Avatar حسین امیری
By   حسین امیری   3463 Day ago
Written by: میرودود سیدمحمدی
​مقایسه سیدالشهدا با کوروش یا هرکس دیگه جفایی بس عظیم است. هزاران هزار کوروش فدای نام حضرت حسین(ع). سیدودود

کی گفته مقایسه میکنیم؟ کوروش کبیر خودش مردمو به یکتا پرستی دعوت میکرد الانم ما دین اسلامو داریم و پیروش هستیم.
اما کوروش پیامبر بوده وگرنه تو قرآن نمیومد ذوالقرنین.یه کم مطالعه کنید.اطلاعات جذب کنید.هویت هر ملتی مال خودشه.ما عرب نیستیم اما پیرو دین اسلامیم.
اسلام واقعی نه ظاهری.
Avatar میرودود سیدمحمدی
By   میرودود سیدمحمدی   3463 Day ago
​استاد محترم وباسواد.....   راست میگی بهتره مطالعه ها برن بالا. مبحث ذوالقرنین به طور مطلق به کوروش اشاره نداده.بهتره فقط به یک منبع نگاه نکنید. بعضی ها معتقدند ذوالقرنین اسکندر مقدونی است.واشخاص دیگر..... همان اسلام ظاهری رو که میگی افرادی به وجودآوردندو سر اسلام واقعی رو بریدند که اهل بیت پیامبر را با اشخاص غیرمعصوم و گنه کار مقایسه کردند.اگر عمیق به قرآن و روایات بیندیشیم در می یابیم که همه ی معارف در اختیار و خدمت اهل بیت هست نه دیگران.عشق فقط یک کلام...  حسین علیه السلام....
Avatar میرودود سیدمحمدی
By   میرودود سیدمحمدی   3463 Day ago
در ضمن این که نوشتی کوروش پیامبر بوده واقعا از اون حرفایی که آدم شاخ در میاره. بدون منبع صحیح
هرچی میخواهید رو ننویسید
 خواهشا.
Avatar noyan gh
By   noyan gh   3463 Day ago
حسین جان حق با شماست ما خیلی چیزا رو فراموش کردیم که برای این فراموشی ها دلیلای الکی میاریم ......
Avatar noyan gh
By   noyan gh   3463 Day ago
Written by: میرودود سیدمحمدی
​مقایسه سیدالشهدا با کوروش یا هرکس دیگه جفایی بس عظیم است. هزاران هزار کوروش فدای نام حضرت حسین(ع). سیدودود
ببخشید ولی قرار نیست اینجا چیزی فدای چیزی بشه یا دو تا چیز که اصلا به هم ربطی ندارن با هم مقایسه بشن ..... اصن چه ربطی داره ?شما از جملات هر برداشتی که دوست داری داری!!!!!
Avatar میرودود سیدمحمدی
By   میرودود سیدمحمدی   3463 Day ago

 

اسرار عشق ومستی با مدعی نگویئم/تا بی خبر بماند در جهل خود پرستی/


ممن چی میگم شما چی متوجه میشی؟؟ خواهشا بروید درباره امام حسین بیشتر مطالعه کنید.حسین یعنی روح خدا.چه کسی میتواند جرات مقایسه شدن  با حسین(ع) را داشته باشد.

Avatar noyan gh
By   noyan gh   3463 Day ago
دوست عزیز کسی جز شما این دو نفر رو با هم مقایسه نمیکنه .....
Avatar رسول موگویی
By   رسول موگویی   3463 Day ago
ما چاکر امام حسینیم اما فرهنگ اصیل مان را نباید فراموش کنیم . کوروش بود که به تاریخ ایران غنا بخشید و باعث شد دنیا ایران را بشناسد و دنیا بفهمد ایرانی کیست . نه مث حالا که آمریکا به کل دنیا یاد داده که ایران کشوری استبدادی و فقیر و جنگ زده است . لبیک یا حسین . مرگ بر آمریکا . درود بر کوروش کبیر و درود بر رهبر فرزانه ی مان .
Avatar میثم محمدی قراسویی
By   میثم محمدی قراسویی   3463 Day ago
سلام به دوستان
من به اصالت آریایی خودم بسیار پایبندم،اگر بیشتر باشم کمتر نیستم ،تاحدی کهاز بکار بردنکلمات غیر فارسی در ادبیاتم بسیار خودداری میکنم ولی با دلیل و مدرک بهتون میگم که 7 آبان اصلا روز کورش نیست....!!؟ اینکه الان نمیگم بخاطر اینه که با گوشی دارم جواب میدم و بسیار مشکله... میبینین که غلط ترکیبی هم زیاد دارم.... پس لطفا به شنیده هاتون اکتفا نکنین...
Avatar علیرضا جوادیان
By   علیرضا جوادیان   3463 Day ago
با سلام به همه خصوصا حسین و سید ودوود عزیز که هر دو از بجه های تحصیلکرده تالار هستن حسین در رشته فنی و سید در حقوق البته من اینترنتم با مشکل مواجه شده و چند روزی نبودم الان هم از دایال آپ دارم استفاده میکنم که خیلی آزار دهنده هستش ولی چون موضوع و اشخاص آن برایم با  اهمیت بود خواستم چند جمله بنویسم .
یکی از نکات مهم در یک جامعه پیشرو و فرهیخته جمع اشتراکات است و کم کردن از اختلافات شاید یکی از نکاتی که چند سالیست در هر جناح فکری در کشور ما در حال ریشه دواندن است و به استدلال من هر کسی به آن دامن بزند آب به آسیاب دشمن ریخته همین تفکر و جمله من ایرانی مسلمانم یا مسلمان ایرانی که شاید در ابتدا زیاد اهمیت نداشته باشد ولی طراحان آن به دنبال اهدافی هستند که شاید سالهای متمادی زمان بخواهد من احساسم اینگونه از این بحث بود که دوستان ما در تالار هر کدام تفکر و نیت خود را نتوانستند هجی کنند و باعث یک بحث بی مورد شده من احساس میکنم حسین همان اندازه به مذهب و دین خود پایبندی دارد که ودوود دارد و سید نیز به همان اندازه به تاریخ ومیراث ملی اهمیت میدهد که حسین اهمیت میدهد فقط شاید اختلاف در نوع بیان و سلیقه باشد البته با عرض معذرت از هر دو عزیز میگویم بیان هر دو خالی از اشکال نبوده اول این را بگویم که خودم در 16 سالگی در جنگ مجروح شدم و عشق به میهن و دین خود را در آن زمان نشان دادم ولی به یاد ندارم در هیچ مقطعی همرزمانم یا فرماندهان جنگ بحثی در مورد ایرانی بودن محض یا اسلامی بودن جنگ  بگویند ما از کیانمان دفاع میکردیم که همه چیز در آن نهفته بود ملیت دین و ناموس و شرفمان که شاید اگر امروز هم جنگی رخ دهد همگی شما همین کار را حتما انجام میدهید اما اعتراضم به این دو عزیز اول حسین آقا مطلب شما برای خود من خیلی جذاب بود ولی شاید اگر کمی ملایمتر اطلاع رسانی میکردی چون شما تولد یک پادشاه عادل ایرانی و بنیانگذار ایران را اطلاع دادی و هیچ منافاتی نه با سوگواری دارد و نه هیچ مقایسه ای از نظر مقام ومنزلت انجام شده البته من در کتابی که از مرقد کوروش چند سال پیش خریدم خواندم که احتمال اینکه کوروش از پیامبران باشد هست حال ما به این مسئله وارد نمیشویم و او را بعنوان پادشاه صالح و عادل یاد میکنیم و به خدماتش ارج مینهیم اما سید ودوود که به نظرم کمی تند برخورد کردی و بی جهت مقایسه مع الفارقی انجام دادی هیچ کسی نه در فکر نه در عمل جسارت چنین قیاسی ندارد و نکرده شما در ابتدا تاپیک دیدید که حسین تسلیت به خاطر ایام محرم گفت و سپس بحثش را شروع کرد ولی هر دو شما به خاطر پیش ذهنیتی که از این بحث مخرب داشتید به بیراهه رفتید دینمان اسلام کشورمان ایران یا کشورمان ایران دینمان اسلام اگر پشت سرش تفکری مخرب نباشد تفاوتی ندارد با زهم از هر دوشما عذر خواهی میکنم اگر در جملاتم کوتاهی به شما کردم و از همه دوستان دیگر هم به خاطر طولانی شدن جملات عذر میخواهم به امید ایرانی آباد و اسلامی که در آن همه ارزشهای اسلامی و انسانی رایج باشد و تبادل اندیشه و تفکر قابل هضم همگان
Avatar تقی مهدی بیگی
By   تقی مهدی بیگی   3462 Day ago

سلام به همه دوستان، چه حضرت امام حسین (ع) و چه کوروش کبیر عزیز ما فقط بر پایه خوبی و عدل و درستی به این شهرت رسیده اند که هنوز هم یاد آنها فراموش نمی شود اصل قضیه همینه که عمل آنها بیشتر مورد توجه قرار دارد، آیا ما فقط با گفتن اینکه پیرو امام حسینیم همه چیز درسته؟ فکر نکنم ما باید عمل خودمون را بیشتر در نظر بگیریم، کدامیک از ما مسیر زندگیمون طبق آنچه آموخته ایم طی می کنیم، بخدا بیشترمون داریم به بیراهه میریم تا وقتی که عمل نکنیم همیشه در دو راهی قرار داریم ما باید به خوبی ها و بهترین ها و راستی ها اعتقاد داشته باشیم . قبول کنید ایمان بی عمل به هیچ دردی نمیخوره ، ما ایرانیم و به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم ولی نباید فقط به گذشته خود افتخار کنیم ایران الان مال ماست، ما برای افتخار ایران چه کار کرده ایم؟ بقول معروف چشمها را باید شست بیایید فارق از هر دین و مذهب و هر اعتقادی مسیر خوب بودن را پیدا کنیم و این سه اصل مبنای تمام دین های خداوند است : گفتار نیک ، پندار نیک ، رفتار نیک، موفق و سربلند باشید.
راه سعادت دنیا یکی است و آن راه راستی است.

Avatar حسین امیری
By   حسین امیری   3462 Day ago
دوستان خوبم واقعا تقاضای بخشش دارم اگر دوگانگی ایجاد کردم.
و از علی آقای عزیز تشکر میکنم بابت حرفاشون.
من آخرین حرفامو میزنم و دیگه چیزی نمیگم.
کوروش کبیر هم اگر الان زنده بود برای امام حسین(ع) عذاداری میکرد.
مهم راهیه که مشخص شده و پیروان این دین باید پیش بگیرن.
من هیچ وقت مقایسه نکردم و نمیکنم چون کار زشتیه.
اون موقع دین زرتشت بود الان هم دین اسلام هست که کاملترین دینه.
بحث من با اوناییه که تندیس این مرد بزرگ رو به فروش رسوندن و هویت ما رو فروختن.
ایرانی تو کل ادوار نشون داده که واقعا شرافت مندانه زندگی میکنه.
اما الان ما روطوری بار آوردن که فقط به خودمون فکر میکنیم.نه عدلی هست نه بخششی نه احترامی نه آرامشی نه آسایشی.
حتی با اسم های اصیل ایرانی هم مشکل دارن.
ما به کجا داریم میریم؟
ما که تازی نیستیم.
نظام اسلامی خوبه خیلی هم خوبه و قبولش دارم.اما خیلی سوءاستفاده میشه از اسم اسلام.
وسلام




Avatar میرودود سیدمحمدی
By   میرودود سیدمحمدی   3462 Day ago
​علی آقای عزیز. ما ارادتمند شما وتمام جانبازان عزیز هستیم.هدف من ایجاد دوگانگی نبوده ونیست.بنده ی حقیر به لطف خدا طلبگی هم کرده ام.این حرفایی رو که میگم نظر شخصی من نیست.همش مضامین روایات و احادیث است.هدف کلی من اینکه حسین علیه السلام مقامش از انبیاء واقعی هم بالاتره.تازمانی که چنین آفتاب عالم افروزی داریم،نیازی نیست که بریم واسه خودمون اسطوره بتراشیم.... من هم ایرانی هستم و تمام اشخاص بزرگواری را که واسه ایران زحمت کشیدن رو دوست دارم.اما بازم دم شمارزمنده ها گرم که یک وجب ازخاکمون رو به اغیار نداده اید. یه کتاب هم معرفی میکنم اگه دوست داشتید خیلی مفیده. امام حسین وایران.نوشته ی کورت فریشلر.

این ابیات هم تقدیم حسینیان عزیز.

حسین ای آفتاب عالم افروز/در انوارت ز ظلمت ها برستم.

الهی قطع باد این رشته ی عمر/گر این عقد محبت را گسستم.
سیدجواد ذاکر رحمت الله علیه. 
Avatar محمد میلاد خراسانی
By   محمد میلاد خراسانی   3462 Day ago
Written by: تقی مهدی بیگی

سلام به همه دوستان، چه حضرت امام حسین (ع) و چه کوروش کبیر عزیز ما فقط بر پایه خوبی و عدل و درستی به این شهرت رسیده اند که هنوز هم یاد آنها فراموش نمی شود اصل قضیه همینه که عمل آنها بیشتر مورد توجه قرار دارد، آیا ما فقط با گفتن اینکه پیرو امام حسینیم همه چیز درسته؟ فکر نکنم ما باید عمل خودمون را بیشتر در نظر بگیریم، کدامیک از ما مسیر زندگیمون طبق آنچه آموخته ایم طی می کنیم، بخدا بیشترمون داریم به بیراهه میریم تا وقتی که عمل نکنیم همیشه در دو راهی قرار داریم ما باید به خوبی ها و بهترین ها و راستی ها اعتقاد داشته باشیم . قبول کنید ایمان بی عمل به هیچ دردی نمیخوره ، ما ایرانیم و به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم ولی نباید فقط به گذشته خود افتخار کنیم ایران الان مال ماست، ما برای افتخار ایران چه کار کرده ایم؟ بقول معروف چشمها را باید شست بیایید فارق از هر دین و مذهب و هر اعتقادی مسیر خوب بودن را پیدا کنیم و این سه اصل مبنای تمام دین های خداوند است : گفتار نیک ، پندار نیک ، رفتار نیک، موفق و سربلند باشید.
راه سعادت دنیا یکی است و آن راه راستی است.

Avatar لیلا جوکار
By   لیلا جوکار   3462 Day ago
ما اصالتی آریایی داریم و نباید فراموش کنیم  که کوروش در زمان خودش یک فرمانروای مقتدر و بسیار درستکار بوده.به نظرم اقای امیرحسین قصد مقایسه نداشتن و همون اول ایام محرم رو تسلیت گفتن.دوستان به جای اینکه سر سوءبرداشتها از صحبتهای همدیگه بهتر نیست جور دیگه ای با هم برخورد کنیم ؟؟؟ما تاجی با  فرهنگیم یادتون نره.... ممنون از همه دوستان

The material published on this site is not necessarily the opinion and the official position of the Cultural Club of Independence.

The use of this site's content is strictly limited to the source.