تاکتیک این روزهای استقلال / نه فقط خسرو

Avatar مهلا صالحی
تاکتیک این روزهای استقلال / نه فقط خسرو
By   مهلا صالحی   3541 Day ago


استقلالی که در خط دفاع ضعف داشت، راه چاره را در یک چیز دید؛ این که بیشتر حمله کند. این حربه به خوبی جواب داد و ارمغانش پیروزی 3- صفر در برابر پیکان بود؛ پیکانی که بیشتر ما را به یاد استیل‌آذین می‌اندازد؛ تیمی پرستاره اما فاقد روح.

بی‌انصافی است که از پیکان بد بگوییم و پیروزی استقلال را لوث کنیم اما پیکان نه فقط در این بازی بلکه در بازی‌های گذشته هم بی‌روح و بی‌مسئولیت فوتبال می‌کرد. جسم بازیکنان داخل زمین است اما روح آنها نه. در منطقه یک‌سوم دفاعی پرتعداد هستند اما تعقیب توپ می‌کنند نه تصاحب توپ. متأسفانه اشتیاقی برای حمله ندارند و از همه بدتر به باخت عادت کرده‌اند. از حربه استقلال گفتیم؛ بیشتر حمله کردن برای پوشاندن ضعف خط دفاعی. هرچند هاشم بیک‌زاده نشان داد که آچار فرانسه است و حتی می‌تواند مدافع میانی – بغل راست خوبی باشد. این حربه مصداق همان جمله قدیمی است؛ در فوتبال بهترین دفاع، حمله است. توضیح داده بودیم؛ تیمی که در حمله است، حریف را وادار به دفاع می‌کند اما اگر به منطقه یک‌سوم دفاعی خودی پناه ببرد، این پیام را مخابره می‌کند که حریف حمله کن.

سپاهان فرهاد کاظمی هم همین خصوصیت را داشت. دو گل می‌خورد اما سه گل می‌زد. سه گل می‌خورد اما چهار گل می‌زد. آن روزها همه از قهرمانی سپاهان می‌گفتند و کسی به ایرادات خط دفاعی کاری نداشت. هرچند تیمی که سراسر حمله می‌کرد، طبیعی بود در برخی حملات حریف، دستان خود را به علامت تسلیم بالا ببرد. استقلال در بازی با پیکان برنامه‌های جدیدی داشت. 1-4-1-4 یا 2-4-4؟ این خیلی مهم نیست. سیستم‌ها در فوتبال فقط اعدادند و نه سبب برتری می‌شوند و نه سبب باخت. حتماً شنیده‌اید و دیده‌اید که تیم‌های مغلوب هم از سیستم‌های نوین برای بازی استفاده می‌کنند و گاهاً برخی تیم‌های برنده به سبک قدیم در زمین آرایش می‌شوند. تکاپو برای بردن، این روزها در استقلال موج می‌زند. از امید ابراهیمی در جلوی خط دفاعی استقلال گرفته تا محمد قاضی یا سجاد شهباززاده در نوک خط حمله. تکاپو، گام اول است برای بردن و تیمی که تکاپو دارد، حتماً صاحب موقعیت خواهد شد.

خوبی استقلال امروز این است که فقط به خسرو حیدری و طراحی حملات از جناح راست اکتفا نمی‌کند. به واقع امروز فقط خسرو حیدری پاسور استقلال نیست. جاسم کرار پاس‌های دقیق و ناب می‌دهد. مهدی کریمیان گلزنی می‌کند. علاوه بر میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی هم اورلپ می‌زند. آبی‌پوشان در بازی با پیکان کمی متفاوت با دیدارهای قبلی بودند. تفاوت در فوتبال گروه آنها بود. به موقع به حمله اضافه می‌شدند و با عطش به دفاع برمی‌گشتند.
می‌دانید رمز موفقیت در فوتبال چیست؟ از اسرار پیچیده خبری نیست. تیمی می‌برد که جدا از توانمندی و ایمان به آن تلاش مجدانه داشته باشد. تلاش مجدانه هم یعنی از جان و روح مایه گذاشتن، نهایت دویدن، تصویرسازی ذهنی برد و القای آن به هم‌تیمی‌ها، نگاه امیدوارانه و حرکت در مسیر پیروزی.

Avatar علیرضا جوادیان
By   علیرضا جوادیان   3541 Day ago

سلام اول به شما خوش آمد میگم و امیدوارم در کنار سایر دوستان تالاری با کیفیت بالای فنی و اخلاقی داشته باشیم از نظرات خوب شما واقعا خوشحال شدم چون چند وقتی بود که اینگونه نظرات جای خود را به نظرات خیلی سطحی داده بود البته ما اینجا خانمهای زیادی داریم که همگی نظرات فوتبالی خوبی دارن به هر حال من هم دقیقا با نظر شما در مورد تنوع تاکتیکی استقلال موافقم ولی اعتقاد دارم این تیم هنوز به بلوغ تاکتیکی نرسیده و بیشتر هنر های تکنیکی فردی الان در استقلال به ثمر رسیده باز هم ممنون از شما و تاپیکهاتون

Avatar ali baghbanian
By   ali baghbanian   3541 Day ago
کاملا درسته.موافقم در حد لالیگا یه لایک بزززززرررررررگگگگگ
Avatar افسانه طرقیان
By   افسانه طرقیان   3540 Day ago
منم خوش آمد میگم بهت دوست عزیز واما یکی دیگه ار دلایل موفقیت استقلال اضافه شدن بازیکنای جوونیه که فوق العاده انگیزه دارن ،تازه نفسن و خوش تکنیکن و همیه اینها باعث شده تا بیشتر بجنگن بهترین عملکرد و داشته باشن تا بیشتر به چشم بیان .بازیکنای جوونمون هدف بزرگی دارن اونم رسیدن به تیم ملی
Avatar محمد میلاد خراسانی
By   محمد میلاد خراسانی   3540 Day ago

خوبی استقلال  امروز اینست که اگه  گلادیاتور در دقیقه 68به بازی بیاد ،تیم2گل زده و اینکه تیم به یک بازیکن متکی نیست و همه بازیکنانن نقش خود را خوب ایفا میکنند.

The material published on this site is not necessarily the opinion and the official position of the Cultural Club of Independence.

The use of this site's content is strictly limited to the source.